شهروند- استیون پداک، ۶۴ ساله، یکشنبه شب با تیراندازی به تماشاگران یک کنسرت موسیقی۵۹ نفر را کشت و ۵۲۷ نفر را مجروح کرد. او علاوه بر ۲۳ سلاحی که به همراه خود به هتل برده بود در خانه نیز چندین اسلحه و صدها تیر ذخیره کرده بود. گزارشات پلیس حاکی از آن است که او در خودروی خود مواد اولیه ساخت بمب پنهان کرده بود.

استیون پداک

استیون پداک یک حسابدار بازنشسته بود که سرگرمی اش قمار در کازینوها بود. او در شب حادثه با استفاده از کارت دوست دخترش دو اتاق در طبقه ۳۲ هتل Mandalay Bay گرفت و هنگامی که جیسون آلدین و گروهش بر صحنه ی کنسرت در محوطه باز در حال اجرا بودند، با شکستن پنجره های اتاقش، از بالا جمعیت را به رگبار بست. در این کنسرت ۲۲هزار نفر حضور داشتند.به گفته ی پلیس پداک در پایان خودش را کشت.

در میان کشته شدگان این تیراندازی نام ۴ شهروند کانادایی نیز به چشم می خورد. سه نفر از این کشته شدگان با نام های Jessica Klymchuk، Calla Medig و Tara Roe Smith ساکن شهرهای مختلف در آلبرتا بوده اند که برای تعطیلات و شرکت در کنسرت مذکور به لاس وگاس رفته بودند. نفر چهارم Jordan McIldoon شهروند استان بریتیش کلمبیا است. جسیکا مادر چهار فرزند است که در هنگام تیراندازی به همراه نامزدش بود. جردن قربانی دیگر کانادایی روز جمعه تولد ۲۴ سالگی اش بود و تنها یک ماه بود دوره آموزشی مکانیکی اش را به پایان رسانده بود. تارا نیز تنها ۳۴ سال داشت و مادر دو فرزند بود. او به همراه همسرش برای شرکت در این جشنواره ی سه روزه موسیقی کانتری به لاس وگاس رفته بود. کالا عضو لژیون سلطنتی کانادا بود. دوستان و خانواده های این قربانیان در فضای مجازی و واقعی به شدت غمگینند و هریک به طریقی سعی می کنند تا با بیان مراتب ناراحتی کمی از غم خانواده های این قربانیان بکاهند.

این ۴ تن تنها نشان کوچکی از فاجعه ای است که یک شنبه شب در لاس وگاس به وقوع پیوست. فاجعه ای که از آن به عنوان بزرگ ترین حادثه تیراندازی تاریخ معاصر آمریکا یاد می شود.