شهروند- دوشنبه شب شورای شهر تورنتو اعلام کرد که از آخر اکتبر ۲۰۱۷ شهروندان تورنتو می توانند در چهار ناحیه این شهر در حیاط خانه هایشان تا تعداد ۴ مرغ زنده نگهداری کنند. این پروژه حالت موقت دارد و قرار است به مدت ۳ سال تنها در چهار منطقه  ۵ (اتوبیکوک-لیک شور) ، ۱۳ (پارک دل- های پارک)، ۲۱  ( سنت پاول) و ۲۳ (بیچز-ایست یورک) اجرا شود.

قبلا یک بار در سال ۲۰۱۳ اجرای این طرح به دلایل بهداشتی و به دلیل شکایت برخی از شهروندان و همسایه ها متوقف شده بود و بسیاری از مخالفان در اعتراض به اجرایی شدن این طرح می گویند که لازم نبود دوباره چنین طرحی برای رای گیری به شورای شهر برده شود، اما رای گیری دوباره موجب شد که این طرح با در نظر گرفتن شرایطی بازگردانده شود. قرار است تا هر شخصی بتواند تنها ۴ مرغ در حیاط خانه داشته باشد و این امکان برای آپارتمان های رنتال، کاندوها و خانه های با حیاط کوچک وجود ندارد.

همچنین تخم مرغ های تولید شده نمی تواند در بازار به فروش برسد و افراد علاقمند اصلا نمی توانند علاوه بر مرغ، خروس نیز داشته باشند. همچنین قرار است به طور مرتب ماموران بهداشتی ویژه ای به وضعیت این ماکیان نظارت و سرکشی داشته باشند.

یکی از اعضای مخالف شورای شهر گفت که این حیوانات بو می دهند و نگهداری شان بهداشتی نیست.