شهروند- کانون شعر تورنتو که ابتدا با یک حرکت داوطلبانه در شهر تورنتو پا به هستی گذاشت، در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید. مؤسس این کانون ساره سکوت شاعر جوان و مطرح ساکن تورنتوست که هم اکنون در امریکا زندگی می کند.

شب های شعر کانون که به مدیریت ساره سکوت و به همراه تنی چند از دوستان داوطلبش در این مدت فعال بوده اند، اخیرترین برنامه شان را با عنوان ۱۰۰هزار شاعر برای تغییر شنبه ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ در محل مجتمع ترنزک برگزار کردند.

برنامه صدهزار شاعر برای تغییر یک برنامه جهانی ست که در سراسر دنیا در روز خاصی برگزار می شود، که امسال آخر ماه سپتامبر بود و به گفته سکوت حدود هفتصد برنامه ی دیگر هم زمان با این شب کانون برگزار شد.

شب شعر کانون با مجری گری بانی ویولت، همچون برنامه های گذشته  دارای سه بخش موسیقی- شعرخوانی و میکروفون آزاد بود.

برنامه ی موسیقی در چند بخش اجرا شد و هنرمندان عبارت بودند از: عباس صابریان- سنتور، فرشاد مدیرمسیحایی- تنبک،  مهرداد نجفی، آواز و فرهاد طباطبایی گیتار و اجرای ترانه.

شاعران شرکت کننده عبارت بودند از: سپیده جدیری، ساسان قهرمان، ساره سکوت، رویا ابراهیمی و عیدی نعمتی.

و در بخش میکروفون آزاد ژاله غلامی، حمید میرخانی، علی فرهادی پور، منوچهر بهرامیان، مهدی حنیف نژاد، امیر احتشام، نازی عزیزان و علی مرزبان شعر و  قطعه ادبی خواندند.

این برنامه چون دیگر برنامه های کانون با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. البته واقعیت این است که فضای آن با توجه به استقبال شعردوستان و هنرپذیران  تنگ است و محدود، به همین علت قرار است که برنامه های بعدی را به جای دیگری، احتمالا هاربرفرانت، منتقل کنند و طبق گفته ی ساره سکوت این تنها تغییری نیست که شامل برنامه های آتی کانون می شود و قرار است در فرمت برنامه نیز تغییراتی صورت گیرد.

برای دیدن ویدئوهای این شب شعر و اطلاع از برنامه های پیشین کانون و نیز آگاهی از برنامه های آتی آن می توانید کانون شعر تورنتو را در صفحه فیس بوک کانون دنبال کنید.

https://www.facebook.com/groups/kaanoon.toronto/

عکس ها از صفحه فیس بوک کانون شعر تورنتو