شهروند- این روزها یکی از تهیه کننده های معروف هالیوود به نام هاروی واینستن متهم به آزار جنسی و تجاوز به بیش از ۱۲ زن است و هم اکنون در جایی در آریزونا پنهان شده است. در میان کسانی که مورد آزار جنسی این هیولا قرار گرفته اند بازیگران و خوانندگان معروف هالیوودی نیز قرار دارند که در پی آشکار شدن جرائم این فرد، آنها نیز ساکت  نمانده اند.

از دل این اتفاق ترسناک که متاسفانه اولین بار نیست در تاریخ بشری اتفاق می افتد یک هشتگ که از آن به نام هشتگ فمینیستی نام برده می شود ظهور کرده است. این هشتگ که #MeToo نام دارد به درخواست الیسا میلانو ( Alyssa Milano) که یکی از قربانیان آزارهای جنسی است در فضای مجازی منتشر شد. این هنرمند و بازیگر از تمام زنانی که به طریقی قربانی آزارهای جنسی بوده اند می خواهد که با اشتراک گذاشتن این هشتگ در فضای مجازی نشان دهنده عمق فاجعه ای باشند که نادیده گرفته می شود و یا بهتر است بگوییم جدی پنداشته نمی شود. این درخواست موجب شد نه تنها زنان معروف به آن پاسخ دهند، بلکه صدهاهزار نفر زن معمولی برای اولین بار در اتفاقی شرکت کنند که شاید تا کنون جرات حرف زدن و فکر کردن به آن را نداشته اند.

هاروی واینستاین

نوشتن #MeToo تنها شرکت در یک اتفاق و موج راه افتاده در فضای مجازی نیست. درد عمیقی  پشت هرکدام از این هشتگ ها که هر ساعت بر تعداد آنها افزوده می شود نهان است که اگرچه ساکت است، اما بلندترین فریادهاست. دیدن اینکه تنها در طی چند ساعت این تعداد زن از سرتاسر دنیا به این هشتگ پاسخ داده اند و تمام این پاسخ ها واقعی است بسیار تکان دهنده است.

این هشتگ به زنان عادی فرصت می دهد تا تنها در دو کلمه و به سادگی دردی را بیان کنند و به زنان دیگری که هنوز از ترس و آبرو درد خود را در خفا تحمل می کنند فرصت شکستن سکوت بدهند. این هشتگ به زنان امکان می دهد که به شیوه آرام و صبور خودشان یک فعالیت فمینیستی جهانی را شروع کنند و با شکستن سکوت راهی را باز کنند تا شاید نسل آینده با قدم گذاشتن در آن زندگی بهتری را برای خودش رقم بزند.