شهروند- سازمان بهداشت کانادا در بیانیه ای دستور به جمع آوری هزاران ماشین ظرفشویی داد. دلیل این بیانیه احتمال خطر آتش سوزی به موجب استفاده از مدل های ذکر شده ماشین های ظرفشویی است. در این بیانیه گفته شده است که این ماشین های ظرفشویی که از ژانویه ۲۰۱۳ تا ماه مه ۲۰۱۵ فروخته شده اند دارای یک نوع سیستم سیم پیچی هستند که ممکن است در هنگام استفاده بسیار داغ شده و خطر آتش سوزی به همراه داشته باشد.

تا کنون در کانادا خسارت جدی بر اثر استفاده از این ماشین های ظرفشویی گزارش نشده است، اما در ایالات متحده آمریکا ۵ آتش سوزی بر اثر استفاده از آنها گزارش شده است.

مارک های آسیب دیده عبارتند از Bosch، Thermador، Gaggenau، Kenmore و Jenn-Air. برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما جزو این مارک های ذکر شده است یا خیر لطفا به وب سایت www.healthycanadians.gc.ca/recall-alert-rappel-avis/hc-sc/2017/64822r-eng.php مراجعه نمایید.

لازم است برای این شماره سریال و مدل درج شده بر روی ماشین ظرفشویی خود را با شماره های ذکر شده مطابقت دهید. در صورت در اختیار داشتن ماشین معیوب لطفا از استفاده از آن صرف نظر کرده و با شماره ۱-۸۸۸-۹۶۵-۵۸۱۳ تماس بگیرید تا دستگاه شما به صورت رایگان تعمیر شود.