دانشجویان  برای اولین بار غرامت دریافت می کنند

 

شهروند- روز یک شنبه و با تصویب قانون “بازگشت به کار” که توسط کاتلین وین مطرح و در مجلس به رای گذاشته شد، طولانی ترین اعتصاب کالج های انتاریو بعد از پنج هفته به اتمام رسید و دانشجویان از سه شنبه ۲۱ نوامبر به سر کلاس های خود برگشتند. این اعتصاب بر روی زندگی و برنامه حدود ۵۰۰ هزار دانشجو در این استان تاثیر زیادی داشته است و بسیاری از این دانشجویان مجبور به کنسل کردن و جابجا کردن برنامه های شخصی سفرشان برای تعطیلات کریسمس و ژانویه شده اند، زیرا ترم تحصیلی آنها تا اوایل ژانویه به درازا خواهد کشید.

در همین راستا دولت انتاریو از کالج های انتاریو خواسته است تا خالص پس انداز این دوره پنج هفته را به عنوان غرامت “شرایط سخت” به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند و متقاضی آن هستند  و به هریک مبلغ ۵۰۰ دلار پرداخت کند. در مدت این پنج هفته کالج ها به کارمندان و استادان خود که در اعتصاب بوده اند حقوق پرداخت نکرده اند و دولت انتاریو می گوید که کالج ها نمی توانند و نباید خالص سود این دوره که از پس انداز کردن حقوق معلمان ناشی شده است برای خودشان نگه دارند. همچنین دانشجویانی که تصمیم گرفته اند تا از تحصیل خود انصراف دهند می توانند تا دو هفته برای برگرداندن کل شهریه شان اقدام کنند و باید شهریه آنها تمام و کمال به آنها بازگردانده شود. اگرچه برای اولین بار است که در تاریخ انتاریو و بر اثر اعتصاب به دانشجویان غرامت پرداخت می شود، بسیاری از منتقدان این کمک هزینه ۵۰۰ دلاری می گویند که این میزان غرامت اصلا برای جبران استرس و شرایطی که دانشجویان در این پنج هفته با آن مواجه شدند کافی نیست.

دولت انتاریو در تلاش است تا از این موضوع اطمینان حاصل کند که واقعا به دانشجویان کمک می شود و در این شرایط سخت از آنها حمایت لازم به عمل می آید.