در آخرین روز هفته بیست و هفتم لیگ برتر، استقلال تهران در شیراز ۴-۱ برابر مقاومت سپاسى شکست خورد و ذوب آهن اصفهان با پیروزى مقابل راه آهن …


شماره ۱۲۱۷ ـ پنجشنبه  ۱۹ فوریه ۲۰۰۹


 

در آخرین روز هفته بیست و هفتم لیگ برتر، استقلال تهران در شیراز ۴-۱ برابر مقاومت سپاسى شکست خورد و ذوب آهن اصفهان با پیروزى مقابل راه آهن جایگاه دوم را از پرسپولیس پس گرفت.

تعدادی از بازیکنان موثر استقلال در این دیدار غایب بودند از جمله، جان واریو، که در بازى با پرسپولیس آسیب دید و تا سه هفته از ترکیب تیمش دور است، على علیزاده در مرخصى و سیاوش اکبرپور که در واکنش به انتقاد شدید قلعه نویى(مربی) قهر کرده بود. همچنین خسرو حیدرى و فرهاد مجیدى هم به دلیل سه اخطاره بودن دیدار با مقاومت را از دست دادند.

در مقابل، مقاومت سپاسى پس از پیروزى هفته گذشته در داربى شهر شیراز برابر تیم برق با روحیه اى دو چندان به مصاف استقلال صدرنشین رفت.

مقاومت با این پیروزى انتقام شکست ۵-۲ دور رفت را نیز از استقلال گرفت. هرچند غلامحسین پیروانى، سرمربى این تیم گفته بود:"به حریف خود احترام مى گذاریم، بازى هجومى انجام مى دهیم اما انتقامى در کار نیست."

در این دیدار شاگردان پیروانى از دقیقه ۲۰ بازى را در اختیار گرفتند و در دقایق ۳۰ ، ۳۵ ، ۶۷ و ۹۰به گل رسیدند.

تک گل استقلال را علیرضا عباسفرد در دقیقه ۷۱ زد. با گل عباسفرد، استقلال با ۶۲ گل رکورد بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را که با ۶۱ گل ازآن استقلال اهواز بود شکست.

استقلال با ۵۳ امتیاز در رده نخست باقى ماند، اما اختلاف امتیازش با ذوب آهن به ۳ و با پرسپولیس به ۶ رسید.

مقاومت سپاسى شیراز دو پله بالا آمد و در رتبه هشتم ایستاد.