رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۶۲ نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

آن طور که کیانوش جهانپور روز سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت، اعلام کرد، به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان ایران تاکنون به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۷۱۱۹ نفر رسید.

وی درباره مبتلایان شناسایی‌شده در فاصله ظهر روز ۲۹ اردیبهشت تا ظهر روز ۳۰ اردیبهشت گفت که ۴۲۴ نفر از آنها که حدود ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهند، بستری شده‌اند و ۱۶۸۷ نفر از آنها در زمره بیماران سرپایی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال افزود که «روند نزولی» شمار کشته‌شدگان کرونا در کشور ادامه دارد و در حال حاضر، ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

جهانپور وضعیت استان خوزستان را کماکان قرمز اعلام کرد، اما درباره سایر استان‌ها گفت که «در ۱۰ استان مورد فوتی نداشتیم و در ۶ استان فقط یک مورد فوتی داشتیم فعلا فقط استان خوزستان در وضعیت قرمز است.»

پنهان‌کاری مقام‌های جمهوری اسلامی درباره شیوع کرونا در استان مذهبی قم، باعث شد این بیماری به کل کشور سرایت کند. در همین حال در مورد آمار رسمی قربانیان بیماری همچنان تردید جدی وجود دارد.

در حال حاضر ماه‌ها است که بخش عمده‌ای از کسب و کارها به خاطر این بیماری متوقف شده و مشکلات روحی و اقتصادی بسیاری گریبان شهروندان ایران را گرفته است.

رادیو فردا