اولیویا چاو، منتقد امور مهاجرتی حزب نیو دموکرات چندی پیش اعلام کرد: «بر اساس قوانین سخت مهاجرتی کشور کانادا، بسیاری از زوج ها، منتظر به سرانجام رسیدن  …


شماره ۱۲۱۷ ـ پنجشنبه  ۱۹ فوریه ۲۰۰۹


 

اولیویا چاو، منتقد امور مهاجرتی حزب نیو دموکرات چندی پیش اعلام کرد: «بر اساس قوانین سخت مهاجرتی کشور کانادا، بسیاری از زوج ها، منتظر به سرانجام رسیدن پرونده های مهاجرتی خود هستند تا بتوانند در کنار همسرشان زندگی کنند».


 اولیویا چاو

در جریان این ماجرا روز ۱۲ فوریه کمیته مهاجرتی پارلمان طرح چاو را مورد بررسی قرار داد تا شاید بتوان برای جدایی زوجهایی که با پرونده ی ازدواج و حمایت از جانب همسر در انتظار ورود به کانادا هستند، راه حل ضرب الاجلی یافت. سخنگوی حزب نیودموکرات در این زمینه می افزاید: «آژانس خدمات مرزی کانادا باید روند پرونده های ازدواج را تسریع بخشد و سعی کند بیشترین تلاش خود را روی خارج کردن افراد مجرم از کانادا قرار دهد. رد پرونده های اسپانسر ازدواج افرادی که هیچ جرمی انجام نداده اند و تنها به عنوان یک شهروند کانادایی قصد دارند در کنار همسرشان زندگی کنند، انسانی و اخلاقی نیست. و از سوی دیگر این افراد توسط یک شهروند کانادایی حمایت می شوند». بر اساس قوانین رسمی کانادا رسیدگی به پرونده های اسپانسر ازدواج، یک دوره ۶۰ روزه است. لیکن این دوره بیش از مدت یاد شده به طول می انجامد و با توجه به این تاخیر همسر فرد اسپانسر کننده باید از کانادا خارج شود.


 

دان دیویس منتقد امور مهاجرتی و شهروندی از ونکوور می گوید: «این نحوه عملکرد آژانس ناجوانمردانه و بی رحمانه است و به شدت موجب هدر رفتن پول مردم می شود. در عین حال با رد یک پرونده ازدواج، خانواده باید بار دیگری تقاضا دهد تا بتواند زندگی مشترک خود را آغاز کند. خوشبختانه در کشور ما حس مشترک مردم راهگشای موثری است و اکنون با گذشت کمی از روز والنتیاین، من امیدوارم جیسون کنی، وزیر مهاجرت تغییراتی در سیاست این قبیل پرونده ها ایجاد کند تا از این طریق خانواده هایی که نیاز مبرمی به کمک دارند از آن بهره مند شوند».


 

متن نامه کوتاه خانم چاو به پارلمان به شرح ذیل است:

«کمیته محترم امور مهاجرتی پارلمان، تقاضا می شود اجازه داده شود هر متقاضی که همسرش اسپانسر او شده است، مجاز به اقدام برای اخذ اقامت دائم باشد و تازمانی که این تصمیم گیری اتخاذ شود، اجازه کار موقت داشته باشد».