عوامل بسیار مهمی در تعیین توسعه یافتگی کشورها در نظر گرفته می شوند از آن جمله می توان به درصد پس انداز خانوارها، به درآمد سالانه ایشان، میزان جاده های برون و درون شهری،  تعداد دانشگاه ها و سهم هر کدام در آگاهی اجتماعی و تاثیرشان در بازار کار، تعداد سرانه هر تخت بیمارستانی، سرانه پزشک در کشور، میزان درآمد ملی و مقایسه آن با ۱۰ سال گذشته خود کشور و با کشورهای مختلف جهان، قدرت خرید جامعه نسبت به خط فقر، تعداد بیمه نامه های عمر ( اشخاص) و درصد نفوذ بیمه اشاره کرد.

موضوع مقاله این هفته بررسی نیاز و دانستن این مطلب است که داشتن چند بیمه عمر قادر است  تامین نیاز هر شخص را برآورده نماید؟

در اولین قدم بایستی به این نکته اشاره کرد که در کانادا که در زمره کشورهای پیشرفته طبقه بندی می شود به طور متوسط هر خانواده حدود  ۴ الی ۶ بیمه نامه عمر دارد. برای روشن شدن نیاز، نظر شما خوانندگان محترم را به کلیات نیازها و بیمه نامه های مربوطه جلب می نماید.

۱ـ بیمه مورگیج (وام دریافتی از بانک): یکی از مهمترین سرمایه هایی که هر خانواده سعی به حفظ و حراست از آن دارد خانه ای است که خریداری شده تا هر یک از ما به همراه خانواده از آن بهره ببریم و اگر بر اثر بیماری یا حادثه هم نبودیم آن سرا و کاشانه بایستی مکان مناسب و امنی برای بقیه خانواده محسوب شود، لذا بیمه مورگیج یا همان بیمه عمر (۱۰- ۲۰ یا ۳۰ ساله) قادر است این امکان را برای بازماندگان فراهم آورد.

۲ـ بیمه عمر برای آرزوهای تحقق نیافته: هر شخصی در زندگی برای دوستان- آشنایان- فامیل آرزوهایی دارد که ممکن است در زمان زندگیش تحقق نیافته ولی با خرید بیمه عمر با سرمایه اندکی امکان تحققش بسیار ساده فراهم خواهد آمد.

۳ـ بیمه عمر برای سازمان خیریه یا نهادهای مردمی: هر یک از ما در جامعه کنونی خود به نحوی اثربخش هستیم. این اثر مثبت بعد از زمانی که در قید حیات هم نباشیم می تواند همیشگی باشد. با اختصاص اندک سرمایه ای به سازمان خیریه یا نهادی که به ساختن بیمارستان یا مدرسه مشغول است می تواند اسم نیک هر یک از ما را جاودانه نماید.

۴ـ بیمه عمر برای ادامه تحصیل فرزندان: هر یک از ما که دارای فرزند هستیم در زمان حیات بیشترین سعی را برای حمایت از آنها داریم و در بهترین حالت برایشان پس اندازی فراهم می کنیم تا بعد از ما بتوانند روی پای خود بایستند و مهمترین عامل را می توان داشتن تحصیلات مناسب دانست. اگر به هر دلیلی نتوانستیم شاهد تحقق این آرزو باشیم بایستی عوامل آن را که “بیمه عمر” است فراهم نماییم تا ایشان بعد از ما هم بتوانند به زندگی عادی خودشان ادامه دهند.

۵ـ هر شخصی که در نهاد و سازمانی مشغول به کار است قاعدتا دارای بیمه عمر گروهی هم می باشد، البته معمولا سرمایه آن ۲۴، ۴۸یا ۷۲ برابر حقوق ماهیانه اش است. در بعضی مواقع می تواند مبلغ سرمایه ثابت هم باشد. ذینفع این بیمه می تواند در ابتدای قرارداد هر فردی تعیین شود.

در خاتمه همانگونه که شاهد بودید هر خانواده قاعدتا دارای ۵ نوع بیمه نامه عمر با ذینفع های متفاوت است. مهمترین سوالی که از خود لازم است بپرسید آن است که شما از مزایای چند بیمه عمر بهره مند هستید؟