شهروند- جوایز Canadian Screen هرساله به بهترین سریال ها و برنامه های تلویزیونی اعم از بهترین کانال های اخبار کانادا، در بخش مختلف تعلق می گیرد. این مراسم هرساله توسط ارگان های مختلفی نظیر Cineplex، Bell، شبکه CBC، و بسیاری از بانک ها و مراکز فرهنگی دیگر و همچنین دولت کانادا حمایت مالی و برگزار می شود.

در ابتدای این هفته نامزدهای دریافت این جوایز در بخش های مختلف اعلام شدند و سریال تلویزیونی Anne که بر اساس کتاب “آن، دختری از گرین گیبلز” و توسط شبکه CBC تهیه و پخش شد، با نامزدی در ۱۳ بخش در صدر این جدول قرار گرفته است.

این سریال با رویکردی جدید و متفاوت و برگرفته از کتاب داستان خانم لوسی ماد مونتگمری ساخته شده است و فصل اول آن هم اکنون در شبکه نت فلیکس برای دید عموم قرار دارد و فصل دوم این سریال نیز به زودی پرده برداری خواهد شد. “آن” قصه دخترکی یتیم است که به اشتباه توسط یک خواهر و برادر ساکن جزیره پرنس ادوارد به فرزند خواندگی پذیرفته می شود و این اتفاق مسیر زندگی اش را به شکل ویژه ای تغییر می دهد. رویکرد فمینیستی کارگردان این سریال از ویژگی های منحصر بفرد این برداشت جدید از کتاب است. از دیگر برنامه های تلویزیونی که نامزد دریافت جوایز زیادی بعد از سریال Anne شده اند می توان به درامای جنایی Cardinal، Kim’s Convenience، درامای تاریخی Hochelaga و  Land of Souls اشاره کرد.

برای دیدن لیست کامل برنامه و سریال های نامزد جوایز می توانید به وب سایت www.academy.ca مراجعه نمایید. مراسم اعلام برنده و اهدای جوایز تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۸ در تورنتو برگزار می شود و از ساعت ۸ به صورت زنده توسط شبکه CBC پخش خواهد شد.