شهروند- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اوایل این هفته برای حضور در دومین انجمن جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کرد. او در سخنرانی اش از رهبران جهان خواست تا بیشتر به ارتقای حقوق زنان و برابری جنسیتی در محیط کار توجه کرده و به آن بپردازند و از تمام رهبران حاضر در جلسه خواست که این مهم را هرچه سریعتر در سرلوحه کار خود قرار دهند و به استخدام، ارتقا و آموزش زنان در محیط کار مشغول شوند.

جاستین ترودو در ادامه سخنرانی پرشورش که با استقبال حاضرین مواجه شد، اعلام کرد که دلیل این خواسته اش تنها این نیست که این کار درست است و یا کاری است که باید انجام شود، بلکه دلیل اصلی اش این است که این کار برای پیشرفت کسب و کارها در جهان کار هوشمندانه ای است. وجود هرچه بیشتر زنان در محیط کار باعث خلاقیت و تغییرات اساسی در محیط کار خواهد شد.

ترودو همچنین گفت که در کانادا مانند بسیاری از کشورهای جهان حضور پررنگ زنان در بازار کسب و کار باعث پیشرفت اقتصاد شده است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۵۰ بیلیون دلار فواید اقتصادی به همراه داشته باشد.

او قبل از سخنرانی با بسیاری از رهبران سیاسی و  همچنین مدیر عاملان کمپانی های بزرگی نظیر “Alibaba”، “Alphabet” و “Coca-Cola” دیدار کرد. روز چهارشنبه جاستین ترودو در میزگردی اقتصادی با حضور رهبران اقتصادی برتر جهان شرکت کرد.

قرار است تا پیشرفت زنان در محیط کسب و کار تمرکز اصلی اجلاس G7 باشد که در ماه ژوئن در کانادا برگزار خواهد شد.

جاستین ترودو در تلاش است تا توجه کمپانی های بزرگ و کشورهای ثروتمند دنیا را به سرمایه گذاری در کانادا جلب کند و برای انجام این کار از هیچ راهی دریغ نخواهد کرد. بخشی از این تلاش ترودو ناشی از مشکلات بر سر راه قرارداد تجاری آمریکای شمالی NAFTA است که هم اکنون در جریان است و دونالد ترامپ هر روز چالش جدیدی را بر سر راه کانادا و مکزیک قرار می دهد. دور ششم مذاکرات نفتا هم اکنون در مونترال در جریان است.