شهروند-   بر اساس اعلام سرشماری U.S. News & World ، کانادا دومین کشور خوب جهان برای زندگی بر روی کره زمین است. کانادا در این سرشماری جدید که به دقت توسط کشورهای آلمان، انگلستان و ژاپن بررسی و دنبال شده است، توانسته رتبه ی ۹.۹ را از ۱۰ به دست بیاورد و بعد از کشور سوئیس بهترین کشور برای زندگی است.

این سرشماری بر اساس ادراک جهانی از کشورها در مواردی همچون ویژگی های کیفی، پتانسیل ایجاد کسب و کار، سفر و سرمایه گذاری و تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد جهانی انجام شده است.

 

در این سرشماری از حدود ۲۱۰۰۰ نفر در سرتاسر دنیا و در بین ۸۰ ملیت مختلف مصاحبه و نظرخواهی شده است. اگرچه کانادا در کل رتبه دوم را دارد، اما در همه ی بخش ها رتبه آن خوب نیست. مثلا در مورد آب و هوا رتبه ی کانادا ۱.۸ از ۱۰، در حوزه جذابیت و سکسی بودن رتبه ۰.۴ از ۱۰ و برای تفریح رتبه ی آن ۴.۸ از ۱۰ است.  همچنین سرشماری ها نشان می دهد که مردم جهان اطلاعات درستی از هنرمندان و فعالان کانادایی در این حوزه ندارند و فکر می کنند کانادا جز Céline Dion، Sarah McLachlan و Joni Mitchell هنرمند برجسته دیگری ندارد. بر اساس گزارشات این سرشماری ۲۰ کشور برتر جهان برای زندگی عبارتند از:

۱-سوئیس ، ۲- کانادا، ۳- آلمان، ۴- انگلستان، ۵- ژاپن، ۶- سوئد، ۷- استرالیا، ۸- ایالات متحده آمریکا، ۹- فرانسه، ۱۰- هلند، ۱۱- دانمارک، ۱۲- نروژ ، ۱۳- نیوزلند، ۱۴- فنلاند، ۱۵- ایتالیا، ۱۶- سنگاپور، ۱۷-اتریش  ، ۱۸- لوکزامبورگ، ۱۹- اسپانیا، ۲۰- چین