نوید بهار آزادی ایران از سرشت زمستان می آید

هم میهنان گرامی،

اینک پس از گذشت چهاردهه از استقرار جمهوری اسلامی در ایران، در آستانه دوران گذر از حکومتی قرار داریم که همه شیرازه های کشورمان را نابود کرده است. چهل سال کسب قدرت توسط جناح های گوناگون جمهوری اسلامی و سوء استفاده از قدرت سیاسی و نظامی، کشور ایران را گرفتار «فساد سیستمی» کرده است. فسادی دایمی و گسترده که در همه نهادهای حکومتی و دولتی ریشه دوانده است.

جناح های سیاسی مهندسی شده حکومتی از اصول گرایان تا اصلاح طلبان، یکی پس از دیگری تنها برای دستیابی به امتیازهای مادی و منافع شخصی سر تعظیم در برابر ولایت فقیه فرود آوردند و اینچنین فسادی فراگیر که منجر به نابودی محیط زیست، خشکی و بی آبی،گرد و غبار، پارازیت و آلودگی های صوتی، افزایش سرطان و بیماری های ریوی و قلبی، آوارگی آسیب دیدگان از زلزله کرمانشاه، عدم پاسخگویی به مالباختگان، زحمتکشان بدون حقوق و خسارت دیدگان از آتش سوزی های بی رویه همچنان پلاسکو و کشته شدن ده ها هم میهن در حادثه سانچی، در نهایت  فقر، فلاکت و تنگدستی مردم، انزوای کشورمان، جامعه ایران را در رنجی ژرف فرو برده است.

در ماه های اخیر گردهمایی ها و اعتراضات اقشار مختلف فرهنگیان، کارگران، دانشجویان و مردم کوچه و بازار در ایران در حال گسترش است. بسیاری از کنشگران مدنی و سیاسی که تنها خواهان آزادی و سربلندی ایرانیان هستند، در زندان های جمهوری اسلامی در شرایطی وخیم به سر می برند و بسیاری دیگر در خیزش دی ماه توسط عوامل امنیتی حکومت کشته شدند. اکنون برماست، در این مسیر گذار هوشیار باشیم تا دوباره باز عوامل دست ساخته حکومتی خواست و اراده مردم همانا «رفراندوم و برگزاری انتخابات آزاد» را به منفعت و مصلحت نظام نربایند.

برگزاری هرگونه انتخاباتی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی، با وجود نهاد ولایت فقیه و نهادهای وابسته به رهبری همچنان شورای نگهبان، نهادهای نظامی وابسته رهبری همچنان سپاه و ساختار قضایی آغشته به فساد و منتخب رهبری، نه می تواند آزاد، نه عادلانه و نه سالم باشد. تنها راه پیش روی، انحلال قانون اساسی کنونی و همه نهادهای حکومتی، تشکیل دولت موقت پلورالیست از همه جناح های سیاسی ایرانی بدون هرگونه گزینشی است که در دوران گذار همه احزاب بتوانند آزادانه فعالیت کنند و برنامه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به مردم ایران از طریق رسانه ها و شرایطی برابر اعلام کنند. شرایطی که همه مردم با احساس امنیت و بدون ترس بتوانند باورها و خواست خود را بیان کنند. تنها در چنین شرایطی است که تحت نظارت سازمان های بی طرف جهانی می توانیم انتخاباتی آزاد برگزار کنیم که در فضایی سالم و عادلانه مردم بتوانند آگاهانه و بدون تاثیرپذیری از هیچ گونه پروپاگاندای یک جناح سیاسی نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند. اینچنین مجلس موسسان به معنای واقعی و ملی می تواند قانون اساسی نوین کشورمان را تدوین کند ودر یک همه پرسی فراگیر، مردم ایران سرنوشت خود را آنچنان که شایسته یک ملت یکپارچه و بزرگ است، خود و برای خود تعیین کند.

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد، براین باور است که چشم انداز سیاسی ایران می تواند از راه فسادزدایی از همه نهادها و ایجاد جامعه ای شفاف و پاک، ایران را به دهکده جهانی بازگرداند و رفاه و امنیت و آسایش را برای شهروندان خود فراهم آورد. حکومتی گیتی گرا به معنای جدایی دین از سیاست و برخاسته از رای و اراده ملت ایران است که می تواند پاسخگوی ویرانی های جبران ناپذیر جمهوری اسلامی در آینده ای نه چندان دور باشد. در چهارچوب نهادهای سیاسی مستقل و در سیطره گردش آزاد اطلاعات، فساد می تواند از سرزمین مهر و زیبای ایران رخت بربندد و دمکراسی و حقوق بشر پایدار بر ایران ریشه دواند.

پاینده ایران و ایرانیان

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد