شهروند- نام سهیل پارسا برای ما ایرانیان و برای بسیاری از اهالی تئاتر و هنر در خارج از مرزهای ایران نامی آشناست و همیشه با دیدن تئاترهای کمپانی Modern Times Stage شگفت زده شده ایم. سهیل پارسا در تئاتر جدیدی که کارگردانی اش را برعهده دارد نمایش نامه ی Bloom نوشته ی نمایش نامه نویس معروف کانادایی به نام Guillermo Verdecchia ، برنده ی جایزه ی Governor General، را به روی صحنه می برد.

این نمایشنامه برای دومین بار است که کارگردانی شده و به روی صحنه می رود. سهیل پارسا این نمایشنامه را “بسیار شاعرانه و به شدت شخصی” می خواند و می گوید این قابلیت ها باعث شد که ۱۲ سال پیش جذب این نمایشنامه شود و تصمیم بگیرد برای دومین بار آن را برای کمپانی تئاتری عصر جدید کارگردانی کند.

این نمایشنامه به گفته ی نویسنده اش اقتباسی از “The Waste Land” نوشته ی تی.اس. الیوت ، شاعر و نمایشنامه ی نویس بنام قرن بیستم انگلستان است. Bloom جوابی است به جنگ های بدون پایان که در خاورمیانه در جریان است و وضعیت نابسامان و ناروشنی که مردم این منطقه و کل جهان درگیر آن هستند؛ وضعیتی پر از استرس و بی تصمیمی، نامعلوم و پر از اضطرار. احساس بی جایی و عدم تعلق ۱۵ میلیون آواره ی جنگ که در کمپ های جنگ زده ها به سر می برند، شاید یکی از واقعیت هایی است که نوشتن این نمایشنامه و دیدنش را ترغیب می کند.

سهیل پارسا و Guillermo Verdecchia هردو مهاجرند، یکی از ایران و دیگری از آرژانتین و شاید این تجربه ی مشترک یکی از بی شمار دلایلی است که این پروژه ی مشترک را با معناتر و عمیق تر می کند. سهیل پارسا برآن است تا با کارگردانی این اثر سئوال های بنیادی زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد کند که شاید فکر کردن به آنها و یافتن جوابی برایشان دری باشد به جهانی بهتر و دنیایی والاتر.

نمایشنامه ی Bloom از۲۳ مارچ تا ۸ اپریل در Buddies in Bad Times  به روی صحنه می باشد.

برای اطلاعات بیشتر از وب سایت www.buddiesinbadtimes.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن ۴۱۶-۹۷۵-۸۵۵۵ تماس بگیرید. دیدن این اثر ارزشمند را از دست ندهیم.