شهروند- این روزها در فضای مجازی این خبردیده می شود که قهوه سرطان زاست و یک قاضی آمریکایی گفته است کمپانی های تولید و فروش قهوه در این مورد کوتاهی کرده اند و باید به مشتریان هشدار بدهند. اگر این نگرانی برای شما نیز وجود دارد بهتر است بدانید که تحقیقات دانشمندان در سال های اخیر ثابت می کند که قهوه نه تنها برای سلامتی انسان مضر نیست، بلکه اثرات ضد سرطان دارد و از بروز چندین نوع سرطان می تواند جلوگیری کند. البته نگرانی ها درباره ی خود قهوه نیست، بلکه درباره ی یک ماده شیمیایی درون قهوه است به نام acrylamide است که در هنگام بو دادن قهوه ایجاد می شود. ولی دانشمندان می گویند که اثر این ماده بر روی بدن انسان واقعا روشن نیست و نمی توان به طور قطع بیان کرد که آیا این میزان برای انسان مضر خواهد بود یا خیر، اما نوشیدن یک لیوان قهوه در روز قطعا ضرری ندارد و این مهم توسط سازمان بهداشت جهانی هم تایید شده است.

باید بدانیم که سیگار و  بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند چیپس، بیسکویت و بسیاری اقلام دیگر که سرخ شده باشد، نیز دارای این ماده سمی ست و می تواند به همان اندازه و یا شاید بیشتر از یک لیوان قهوه مضر باشد.

این ماده شیمیایی می تواند، احتمال بسیار کم،  از عوامل محرک در ایجاد سرطان های پستان، پروستات و پانکراس شود، اما خود قهوه از بروز سرطان های کبد و رحم جلوگیری  می کند. بنابراین با خیال راحت از نوشیدن قهوه روزانه تان لذت ببرید.