نتایج بررسیهای انجام شده توسط دفتر آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در سال گذشته ۷۳۲ واقعه طلاق در میان زنان زیر ۱۵ سال رخ داده است.

شهروند ۱۲۲۶  پنجشنبه  ۲۳ اپریل  ۲۰۰۹


 

مهر: نتایج بررسیهای انجام شده توسط دفتر آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در سال گذشته ۷۳۲ واقعه طلاق در میان زنان زیر ۱۵ سال رخ داده است.

بر اساس آمار دفتر آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور که در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته شده است در سال گذشته ۵۱ هزار و ۴۸ مورد طلاق در میان مردان زیر سی سال و ۷۲ هزار و ۸۷ مورد نیز در میان زنان زیر سی سال کشور به وقوع پیوست که بیشترین میزان طلاقهای رخ داده در میان مردان جوان در بازه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۳۱ هزار و ۷۷۵ واقعه و بالاترین میزان نیز برای زنان در بازه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲۹ هزار و ۸۱۲ واقعه رخ داده است.

موضوع طلاق زنان زیر ۱۵ سال تنها به کشور ایران محدود نمی شود. چنانکه آمارها نشان می دهد درسطح جهانی ۳۶ درصد زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده اند. سالانه ۱۴ میلیون نوبالغ ۱۵ تا ۱۹ ساله زایمان می کنند و دختران زیر سن ۱۵ سال، ۵ برابر بیش از دختران سن بیست سالگی دستخوش مرگ و میر درطول بارداری یا زایمان می شوند.

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط سازمان ملل دختران زیر سن ۱۸ سالگی، ۶۰ درصد بیش از دختران بالای ۱۹ سالگی شاهد مرگ و میر نونهالشان در یکسال اول زندگی شان هستند و حتی اگر شانس زنده ماندن داشته باشد بیشتر در معرض بیماری های کم وزنی، کمبود مواد غذایی و دیرکرد در رشد جسمی و شناختی قرارمی گیرند.

در همین حال بر اساس آمار دفتر آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، از تعداد کل موارد طلاق وقوع یافته در سال گذشته نیز یک هزار و ۵۳۶ مورد در جوانان مرد سنین زیر ۲۰ سال و ۱۵ هزار و ۷۹۶ مورد نیز در زنان زیر ۲۰ سال اتفاق افتاد که ۷۳۲ مورد آن در زنان با سن زیر ۱۵ سال بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر مجموع کل طلاقهای وقوع یافته سال ۱۳۸۷ در کشور ۱۱۰ هزار و ۵۱۰ مورد بوده است.

این درحالی است که بر اساس این آمارها مجموع ازدواجهای به وقوع پیوسته در سال گذشته ۸۸۸ هزار و ۵۹۲ مورد بوده که بیش از ۳۷۸ هزار و ۵۴۰ مورد آن برای مردان در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۳۱۹ هزار و ۸۹۳ مورد نیز در میان زنان ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.