شهروند- دوشنبه شب اولین مناظره ی انتخاباتی سه حزب اصلی انتاریو، لیبرال، محافظه کار و نیودمکرات، در تورنتو برگزار شد. این مناظره ی انتخاباتی با حضور کاتلین وین رهبر حزب لیبرال، آندریا هورواث رهبر حزب نیودمکرات و داگ فورد رهبر حزب محافظه کار از ساعت ۶ الی ۹ در استودیوی  CityNews بر روی آنتن رفت و در سراسر کانادا به صورت زنده پخش شد.

این مناظره یکی از سه مناظره ی اصلی بود که قرار است تا قبل از برگزاری انتخابات در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۸ انجام شود. موضوع اصلی این مناظره وعده های داگ فورد مبنی بر پس انداز و از بین بردن کسری بودجه استانی با از بین بردن برخی از مشاغل و حرفه ها بود و آندریا هورواث در این باره سئوال های زیادی را از داگ فورد پرسید.

در ادامه ی این مناظره کاتلین وین سعی کرد تا در برابر تهمت های وارد شده به عملکرد دولت لیبرال انتاریو درباره ی قیمت برق و تخت های بیمارستانی از خودش دفاع کند.

وین همچنین در مقابل سئوال های داگ فورد درباره موقعیت اقتصادی انتاریو اعلام کرد که این استان در وضعیت بسیار مطلوب اقتصادی است.

هورواث نیز در سخنانش اعلام کرد که مردم انتاریو این امکان را دارند که بین بد و بدتر انتخاب نکنند و می توانند با اعتماد به حزب نیودمکرات شاهد دولتی باشند که واقعا برای مردم کار می کند.

نتایج نظرسنجی های جدیدی نشان می دهد که ۴۱.۸ درصد از مردم به داگ فورد، ۲۶.۲ درصد به لیبرال ها و ۲۵.۵ درصد به  نیودمکرات ها رای خواهند داد.