شهروند- حسن ال کنتار (Hassan Al Kontar) دوماه است که که در فرودگاه بین المللی کوالالامپور زندگی می کند؛ نه می تواند وارد مالزی شود و نه می تواند به کشور دیگری پرواز کند. حسن ال کنتار ۳۶ ساله سوری است و حدود ده سال به عنوان بازاریاب بیمه در امارات متحده ی عربی کار کرده است . او در سال ۲۰۱۱ به عنوان سرباز به سوریه فراخوانده شد اما چون دلش نمی خواست که در جنگ شرکت کند از این کار سرباز زد. همین باعث شد که درهنگام مراجعه به سفارت سوریه در دوبی مقامات از دادن پاسپورت جدید به او امتناع کنند.

حسن شش سال به طور غیرقانونی در دوبی زندگی کرد تا این که پلیس دوبی او را دستگیر کرد و با ویزای ۳ ماهه کار به مالزی فرستاد. او بعد از سه ماه تصمیم گرفت به اکوادور برود اما پرواز Turkish Airline او را به داخل پرواز راه نداد. او در ماه مارس امسال بالاخره توانست به کامبوج برسد اما مقامات در فرودگاه او را دیپورت کرده و به مالزی فرستادند.

حسن از تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۸ در فرودگاه زندگی می کند و هر روز شاهد رفت و آمد مسافران است و می گوید بسیار ناامید است. تعدادی کانادایی در ویستلر کانادا که داستان های او را دنبال کرده اند در تلاشند تا اسپانسر شده و حسن را به کانادا بیاورند. در این میان حسن از تمام کانادایی ها درخواست دارد تا به وزیر مهاجرت کانادا و اداره ی مهاجرت نامه نوشته و از آنها بخواهند که پرونده ی حسن را بررسی کرده و به او اجازه ی ورود بدهند.