شهروند ـ در شهروند ستونی به معرفی ایرانیان موفق و دستاوردهایشان در ادبیات، ورزش، هنر، علم، سیاست و حرفه تخصصی شان در هر گوشه ی جهان، حتی در ایران اختصاص داده شده است. می دانیم که خبر بسیاری از موفقیت ها به رسانه ها راه پیدا نمی کند و تنها در جمع کوچک خانواده و آشنایان عنوان می شود، پس اگر فرد موفقی در اطراف خود می شناسید، لطفا به ما معرفی کنید. ما به دنبال مشهورترین ها نیستیم، اتفاقا یکی از اهدافمان این است که بتوانیم آنها را که تاکنون تلاش و خلاقیت و استعدادشان تغییری در زندگی خود و یا دیگران به وجود آورده، ولی دیده نشده اند، به دیگران معرفی کنیم.

در شماره های گذشته مهوش ثابت، آوا هما، سمیرامیس کیا، سونا مقدم، مهدی رضانیا، مریم حفیظی راد، سارا رحیمی، سعید ولدبیگی، نسرین متحده، سوسن رشیدی، بامداد اسماعیلی، عصمت صوفیه، کامران وفا، یارا شهیدی، سایه اسکای، مهران انوری، گلریز قهرمان، وحید رجب لو، شکوفه آذر، زهرا نعمتی، مریم ناظمی، مهسا قربانی، مینو اخترزند، بهروز بوچانی و آرش کمالی سروستانی،  بیتا دریاباری، فرح کریمی، گلاره زاده، اشرف قندهاری(بهادرزاده) و تیمور الیاسی را معرفی کردیم.

این هفته با شهرزاد مظفر، مربی و دیگر اعضای تیم فوتسال زنان ایران که برای دومین بار قهرمان آسیا شدند، آشنا می شویم. تیم ملی فوتسال زنان ایران پس از رقابت با تیم های ازبکستان و ترکمنستان در مرحله گروهی، چین در مرحله یک چهارم؛ ویتنام در نیمه نهایی و ژاپن در فینال، عنوان قهرمانی دومین دوره از بازیهای فوتسال آسیا را کسب کرد.

سارا شیربیگی عنوان بهترین گلزن و فرشته کریمی به عنوان ارزشمند ترین بازیکن از سوی مسئولان برگزارکننده دومین دوره مسابقات فوتسال بانوان آسیا انتخاب شدند. تندیس بازی منصفانه به تیم ملی فوتسال زنان ایران از سوی AFC داده شد.

مربی این تیم قهرمان شهرزاد مظفر است.

 

شهرزاد مظفر متولد اول دی ماه ۱۳۴۹ است. او لیسانس بازرگانی دارد ولی حرفه اش ورزش است. دارای مدرک B آسیا است و هم اکنون به عنوان  مدرس AFC  و FIFA در رشته های فوتبال و فوتسال تدریس می کند. سرمربیگری تیم های ملی فوتبال را از سال ۸۴ تا ۸۹ بر عهده داشته و از آبانماه ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی فوتسال فعال است. شهرزاد به مدت ۱۰ سال در تیمهای باشگاهی لیگ برتر فوتسال فعالیت کرده است.

 

آشنایی با اعضای تیم فوتسال زنان ایران

 

نسیمه غلامی کاپیتان: ۳۳ ساله، اهل تهران، شماره پیراهن ۱۰

به او می گویند “مسی ایران”،کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران واقعاً تکنیکی خارق‌العاده دارد که به شایستگی لقب مسی فوتسال در آسیا را به خود اختصاص داده است.

غلامی بعد از نیلوفر اردلان کاپیتان تیم‌ملی ایران شد.

سارا شیربیگی: ٢٧ساله اهل کرمانشاه، پیراهن شماره ۵

او از آن ستاره هایی ست که سالها می تواند در قاب فوتسال بدرخشد.

فرشته کریمی: ۲۹ ساله، اهل تهران، پیراهن شماره ۷

 یکی از بهترین بازیکنان دنیا، سرشناس‌ترین بازیکن تیم فوتسال زنان ایران است که شهرتی جهانی دارد.

فرزانه توسلی: ۳۲ ساله، اهل تهران، پیراهن شماره ۱

به او لقب عقاب آسیا بهترین دروازه‌بان آسیا داده اند. اوج درخشش او در دیدار فینال مقابل ژاپن بود.

فاطمه پاپی : ۲۸ ساله، اهل خوزستان، پیراهن شماره ۸

اهالی فوتسال او را متخصص زدن گل‌های زیبا می‌دانند. او وقتی خیلی معروف شد که یکی از گل‌هایش در لیگ برتر در‌ سال گذشته در جمع بهترین گل‌های ماه فوتبال و فوتسال ایران در برنامه ٩٠ قرار گرفت و در کمال شگفتی از طرف بینندگان این برنامه به‌عنوان بهترین گل انتخاب شد. پاپی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ فوتسال است که سابقه خانم گل و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن این لیگ را در کارنامه خود دارد.

فهیمه زارعی: ۳۴ ساله، اهل هرمزگان، پیراهن شماره ۱۲

ستاره کهنه‌کار تیم‌ملی، معروف است به این‌که گل‌های زیبایی می‌زند. او سال گذشته برای تیم حفاری اهواز بازی کرد و عنوان بهترین بازیکن فصل را به خودش اختصاص داد. سه‌سال پیش پایگاه معتبر مترو که به‌طور تخصصی اتفاقات فوتسال را دنبال می‌کند، گل او را به مالزی در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا به‌عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال بانوان جهان انتخاب کرد.

فهیمه زاده ی “بشاگرد” در هرمزگان است. به دلیل امکانات کم در این شهرستان، او برای پی گرفتن فوتسال به میناب رفت و تا زمان دعوت به تیم ملی پدرش در این راه حامی و در کنارش بود.

طاهره مهدی پور : ۲۱ ساله، اهل خوزستان، پیراهن شماره ۲

کم سن و سال‌ترین بازیکن و دروازه بان تیم‌ملی است. او سابقه بازی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی اسپانیا را دارد.

فرشته خسروی: ۲۴ ساله، اهل خوزستان، پیراهن شماره ۶

بازیکن ایذه‌ای فوتسال ایران‌ سال گذشته به همراه نفت آبادان قهرمان لیگ شد و همین موضوع دلیل خوبی بود برای دعوتش به تیم ملی.

نسترن مقیمی: ۲۹ ساله، اهل مازندران، پیراهن شماره ۱۱

 نسترن که در شمال ایران متولد شده برای پیگیری رویاهای فوتسالی‌اش به جنوب کشور رفته و در آن‌جا خوش درخشیده است. او از بهترین بازیکنان تیم نفت آبادان در لیگ ‌سال گذشته بود.

لیلا خدابنده لو: ۲۶ ساله، اهل استان البرز، پیراهن شماره ۳

او دروازه‌بان تیم فوتسال زنان ایران است که در تیم مطرح دانشگاه آزاد بازی می‌کند و فصل گذشته عنوان بااخلاق‌ترین بازیکن لیگ فوتسال بانوان را به خود اختصاص داد.

آرزو صدقیانی زاده: ۲۲ ساله، اهل تهران، پیراهن شماره ۱۴

 آرزو، یکی از پدیده‌های فوتسال ایران است. او یکی از مستعدترین فوتسالیست‌های زن ایران است که توانست در ١۵سالگی به تیم‌ملی دعوت شود.

 

فاطمه اعتدادی: ۲۹ ساله، اهل قزوین، پیراهن شماره ۱۳

 آن‌قدر به راحتی گل می‌زند و با توپ هنرنمایی می‌کند که حتی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC لقب «ماشین گلزنی» به او داده. اعتدادی با ٩ گل زده به همراه سارا شیربیگی و بازیکن ژاپنی در صدر جدول گلزنان آسیا قرار گرفت. اعتدادی هم مثل اغلب ملی‌پوشان فوتسال، در تیم دانشگاه آزاد به میدان می‌رود و ‌سال گذشته به همراه این تیم نایب قهرمان لیگ ایران شد.

فاطمه ارژنگی: ۳۰ ساله، اهل خراسان، پیراهن شماره ۴

 او یکی از بازیکنان ذخیره و مطمئن تیم‌ملی است. ارژنگی بازیکن شاخص دانشگاه آزاد است که دو‌ سال پیش عنوان بهترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد.

مهسا کمالی: ۲۳ ساله، اهل زنجان، پیراهن شماره ۹

 ستاره تیم فوتسال زنان دانشگاه آزاد فصل پیش بارها به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتسال در هفته‌های مختلف انتخاب شد. کمالی بازی در اروپا و لژیونر شدن را رویای بزرگ خود معرفی می‌کند.