شهروند- رستوران ها و کافه های زنجیره های فست فود مانند تیم هورتون و مک دونالد در بسیاری از شهرهای دنیا از جمله تورنتو و ونکوور به محلی برای استراحت بی خانمان ها و فقرا تبدیل شده اند. این اتفاق نشان دهنده ی این است که چقدر شهرداری ها و دولت ها در ایجاد پناهگاه های لازم برای این افراد ناموفق عمل کرده اند.

تد، مرد ۷۴ ساله ی بی خانمانی که دوستانش از او به عنوان مردی مهربان یاد می کنند، در تاریخ ۳۰ می در کافه تیم هورتون در شهر ونکوور جان خود را از دست داد. او ساعت ها بود که بر روی صندلی محبوبش در این کافه واقع در Broadway غربی افتاده بود و کسی متوجهش نبود زیرا گمان می رفت که خوابیده است.

دوستانش می گویند که او بیشتر زمانش را در سال گذشته در این کافه سپری می کرد و عاشق سیگار و قهوه بود. تد از بیماری سرطان رنج می برد و حقوقی که از دولت دریافت می کرد پاسخ گوی نیازهای زندگی او نبود و نمی توانست برای خودش خانه ای کرایه کند. اعتیاد و بی خانمانی دو مشکل عمده ی شهر ونکوور است و در میان تمام زیبایی ها این شهر و خانه های بسیار گران قیمت، اما مردمی هم هستند که در فقر زندگی می کنند و از اعتیاد رنج می برند. کافه های زنجیره ای شبانه روزی سهم مهمی در زنده نگه داشتن این افراد دارند.ش