قطعا در تبلیغات شرکت های تلفن همراه بسیار شنیده و دیده اید که طرحی را برای گروهی که کمتر مصرف کننده تلفن هستند ارایه می نمایند و آن به این صورت کارایی دارد که هر چه مصرف می کنند مطابق با همان هم پرداخت می کنند و رقم بیشتری به مصرف کننده تحمیل نمیشود. جالب است بدانید که این الگو آنقدر کارساز و معقول بوده که کارشناسان بیمه ای را هم به خود جلب کرده است.

هفته گذشته مدیران ارشد شرکت بیمه ” سی ای ای” CAA  در نشست خبری اعلام کردند که از اواسط تابستان امسال قصد دارند که طرح “پرداخت حق بیمه بر اساس مصرف روزانه” را برای اولین بار در تاریخ بیمه اتومبیل کانادا در ایالت انتاریو عملی نمایند و این مورد را پاسخ مناسبی برای جامعه خریدار بیمه (بیمه گذاران) دانسته و معتقدند به زودی این الگو برای اکثر شرکت های بیمه تنها چاره مناسب برای بقای بیمه اتومبیل خواهد بود.

آقای متیو توراک مدیر عامل شرکت  CAA در ادامه سخنان خود اینطور عنوان کرد که بیمه یک نیاز است که در حال حاضر برای رانندگان و دارندگان اتومبیل در انتاریو توسط دولت و مراجع ذیصلاح حقوقی اجباری هم می باشد از این رو پاسخگویی به این احتیاج می بایستی بسیار دقیق  و منصفانه باشد. برای همه نمی توان یک نسخه واحد طراحی کرد و انتظار داشت که خودشان را با این طرح تطبیق دهند لذا  CAA اقدام شجاعانه و عملی را به جریان اجراء گذاشت تا همه مصرف کنندگان ( بیمه گذاران) بتوانند از آن منتفع گردند. ایشان در پاسخ به سوال یکی از حضار عنوان کرد که این طرح ” پرداخت حق بیمه بر اساس مصرف روزانه” بعد از عملکرد مثبتش و استقبال آن توسط جامعه خریداران بیمه (بیمه گذاران) می تواند الگوی بقیه شرکت های بیمه نیز بشود و شاید بتواند ما ( بیمه گذار و بیمه گر- خریدار بیمه و شرکت بیمه) را در تعادل بهتری قرار دهد.

 

” پرداخت حق بیمه بر اساس مصرف روزانه” با نصب یک دستگاه کوچک (تلماتیک) در اتومبیل مصرف کنندگان قابل اجراء و رصد شدن می باشد، ولی تفاوتی که این تلماتیک با بقیه دارد آن است که تلماتیک حاضر فقط به دنبال کیلومتر طی شده در روز است تا بتواند بر اساس مصرف راننده / دارنده (بیمه گذار) را چارج کند و اصطلاحا به دنبال ترمز شدید یا گاز دادن / تیک آف شدید نمی باشد و مورد بسیار جالب آن است که در ابتدای ۹ هزار کیلومتر اگر مصرف بسیار بیشتر از نرمال تعیین شده بود هیچ جریمه یا اضافه نرخی به بیمه گذار (خریدار بیمه) تحمیل نمیشود.

آقای الیوت سیلور استین یکی دیگر از مدیران شرکت یاد شده در تایید این اقدام عنوان کرد که هر روز شاهد هستیم که جامعه مصرف کننده بیمه اتومبیل اعتراض خود را به هر نحوی اعلام و به قول معروف دست به دامان بقیه مراجع قانونی و حقوقی و حتی سیاسی شده و خواستار تغییری کارساز هستند.

این طرح می تواند رضایت خریداران بیمه را جلب و اعتماد ایشان را دوباره به صنعت بیمه برگرداند. به امید روزهای بهتر در صنعت بیمه انتاریو.

امید است شاد و تندرست و موفق باشید.