باراک اوباما ، رییس‌جمهوری آمریکا، نامزد دریافت جوایز کتاب بریتانیا در سال ۲۰۰۹ شد. فهرست نامزدهای جوایز کتاب بریتانیا معروف به «اسکار دنیای کتاب» در حالی اعلام …


شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

ایسنا: باراک اوباما ، رییس‌جمهوری آمریکا، نامزد دریافت جوایز کتاب بریتانیا در سال ۲۰۰۹ شد.

فهرست نامزدهای جوایز کتاب بریتانیا معروف به «اسکار دنیای کتاب» در حالی اعلام شد که اوباما در دو بخش به دریافت جایزه چشم دوخته است.

اثر سیاسی «بی‌باکی امید» و شرح‌ حال «رؤیاهایی از پدرم» دو کتاب باراک اوباما هستند که سال گذشته، در فهرست پرفر‌وش‌ترین‌های انگلستان قرار گرفتند و امسال در میان نامزدهای جوایز کتاب بریتانیا دیده می‌شوند.

کتاب «رؤیاهایی از پدرم» پیش از انتخاب اوباما به‌ عنوان رییس‌جمهوری آمریکا نوشته شد و در سال ۱۹۹۵ به چاپ رسید. در این کتاب، سال‌های کودکی و نوجوانی اوباما به ‌عنوان پسری سیاه‌پوست که در کنار پدربزرگ و مادر بزرگ سفیدپوستش زندگی می‌کند، به‌تصویر کشیده شده است.

این کتاب در حالی در بخش بهترین شرح‌ حال نامزد شده است که نویسندگان دیگری چون جی بالارد، داون فرنچ، پائول اوگرادی، جولی واترز و مارکوس ترسکوتیک در این بخش حضور دارند.

اوباما که در بخش بهترین نویسنده‌ی سال با کتاب «بی‌باکی امید» حضور دارد، رقیبان سرسختی چون استفان میر را پیش‌ رو دارد که کتاب چهارجلدی «سپیده»ی او هم‌اکنون در رتبه‌ی چهارم پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک آمریکا دیده می‌شود.

برندگان نهایی جوایز کتاب بریتانیا روز سوم اپریل در مراسمی در لندن معرفی خواهند شد.