شهروند- پلیس تورنتو در گزارشی تازه اعلام کرد که شمار کشته شدگان بر اثر قتل از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۸ تعداد ۴۸ نفر بوده است. این میزان قتل که بیشتر آن به دلیل تیراندازی صورت گرفته است نسبت به سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است. سال گذشته تعداد کسانی که در تورنتو به قتل رسیدند ۲۳ نفر گزارش شد. در آخر هفته ی گذشته ۵ نفر در تورنتو کشته شدند که چهارفقره از آنها به دلیل تیراندازی بود.

 

جان توری، شهردار تورنتو، اعلام کرد که این اتفاق بسیار ناخوش آیند و شوک آور است و شهرداری تورنتو به کمک پلیس تمام تلاشش را می کند که این وقایع کنترل شود. البته باید بدانیم که یکی از دلایل افزایش شمار قتل امسال حمله ی خودروی ون در نورت یورک بود که در آن حادثه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین پرونده ی بروس مک آرتور، قاتل زنجیره ای تورنتو نیز بر این کشته شدگان افزود.

تمام این آمارها تورنتو را به لحاظ خشونت و کشت و کشتار در مرتبه ای بالاتر از نیویورک در سال جاری قرار داده است. البته رییس پلیس تورنتو به مردم این اطمینان را می دهد که همیشه میزان کشته شدگان ناشی از اسلحه در مقاطعی افزایش می یابد و دوباره به حالت عادی بازمی گردد.