شهروند- دیروز سه شنبه عملیات نجات تیم فوتبال نوجوانان و مربی شان از غار ThamLuang در شمال تایلند که به دلیل بارش های موسمی دچار آب گرفتگی شده بود به پایان رسید و بدین ترتیب هر ۱۳ نفر بعد از ۱۸ روز نجات پیدا کردند. این نوجوانان به همراه مربی شان ۱۸ روز پیش برای گردش وارد غار ThamLuang، یکی از بزرگترین غارهای تایلند، شدند و به دلیل شروع بارش ها و آب گرفتگی درون غار گرفتار آمدند.

در ابتدا تمام خبرها حاکی از گم شدن ۱۳ نفر در تایلند بودند، اما بعد از گذشت ساعاتی خبر داده شده که این افراد گم نشده اند و تنها در غار گیر کرده اند. تیم های نجات از سراسر دنیا برای کمک به این افراد راهی تایلند شدند و غواصان انگلیسی اولین کسانی بودند که برای کمک به این کودکان وارد غار شدند. در ابتدا دولت تایلند اعلام کرد که ممکن است نجات این بچه ها سه ماه یعنی تا پایان باران های موسمی به طول بینجامد، اما در عملیاتی که به قول متخصصان بیشتر شبیه معجزه است این کودکان به ترتیب و در دسته های چهار تایی از غار خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند. گروه آخر به همراه مربی نیز دیروز سه شنبه در صحت و سلامت کامل نجات پیدا کردند.

با خروج آخرین افراد صدای شادی مردم، نیروهای داوطلب، خبرنگاران به هوا بلند شد و تمام رسانه های جهان از این عملیات موفق نجات ابراز خشنودی کردند. گفتنی است متاسفانه یکی از غواصان تیم نجات طی این عملیات کشته شد.