برخی از ما شب ها دیر می خوابیم، یا کلا عادت داریم شب ها دیر بخوابیم و یا گاه پای کامپیوتر، زمان را از دست می دهیم. برخی از ما هم به دلیل نوع شغل شبها ناچار بیداریم.  در یک بررسی جدید معلوم شد زنان شاغلی که در ساعات کاری چرخشی فعالیت می‌کنند و در ماه سه شب یا بیشتر در شیفت شبانه کار می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

این احتمال در زنانی که در طول روز یا شیفت‌های بعدازظهر کار می‌کنند، خیلی کمتر است. این بررسی که از سوی متخصصان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام گرفته، نشان داد سال های متمادی کار کردن در شیفت‌های شبانه با افزایش اضافه وزن ارتباط مستقیم دارد و در نتیجه موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود.

شیفت‌های طولانی مدت شبانه فاکتور مهم خطرزا در بروز دیابت نوع دوم هستند و هر چه سالهای شب کاری و تعداد شیفت‌های شبانه افزایش پیدا کند به همان نسبت خطر ابتلا به دیابت نیز بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، مطالعات نشان می‌دهد که کار در شیفت‌های شب برای زنان باردار خطر زایمان زودهنگام و پیش از موعد را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و همچنین، طبق نتایج اولین تحقیق که در یکی از دانشگاه های آمریکا انجام گرفت ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنانی که بعد از ساعت هفت شب به محل کار خود می‌روند، ۶۰ درصد بیش از زنانی است که در ساعات معمول روز کار خود را آغاز کرده و به پایان می‌رسانند و این ریسک در زنانی که به مدت ۳۰ سال، هر هفته ۳ شب مشغول شب کاری بوده‌اند ۳۰ درصد بیش از زنان دیگر است.

با تمام خطرات یاد شده نمی توان بسیاری از شغل های شبانه را تعطیل و یا حذف کرد و طبعا زنان و مردان زیادی در این روند کاری به سر می برند. بیمه بیماری های سخت می تواند در صورت ابتلا به ۲۸ بیماری از جمله دیابت و سرطان، زندگی ما را از جهت مالی تامین نماید. این بیمه، بیمه ای است که در صورت مشاهده بیماری سخت در فرد بیمه شده، مبلغ پولی، طبق قرارداد به صورت یکجا و معاف از مالیات توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. مبلغ پرداخت این بیمه توسط شرکت بیمه می تواند بین ۲۵ هزار تا ۲ میلیون دلار باشد.

مقدار مبلغ بیمه نامه بستگی به فرد متقاضی بیمه دارد که در زمان عقد قرارداد بیمه، اختیار می کند و به عواملی نظیر نوع بیمه نامه، سن، شرایط سلامتی، جنسیت و طول دوره قرارداد و همچنین فاکتور دریافت مبلغ پرداختی بیمه نامه بستگی دارد. از دیگر موارد مهم قابل ذکر این است که در صورت عدم بروز بیماری، قابل دریافت است. به این ویژگی Rop، (برگشت پول های پرداختی) گفته می شود که به شرح زیر خواهد بود:

۱-  در صورت قطع بیمه پس از ۵ سال، دریافت کننده ۲۵ درصد حق بیمه پرداختی خواهید بود.

۲- پس از ۱۰ سال پرداخت، دریافت کننده ۵۰ درصد حق بیمه پرداختی خواهید بود.

۳- پس از ۲۰ سال پرداخت، دریافت کننده ۱۰۰ درصد حق بیمه پرداختی خواهید بود.

اقتباس   www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com