شهروند- وزیر امنیت ملی، رالف گودال، روز سه شنبه اعلام کرد که مهاجم حمله ی تیراندازی یکشنبه شب در محله ی یونانی های تورنتو هیچگونه ارتباطی با امنیت ملی کانادا ندارد. مهاجم که فیصل حسین نام دارد ۲۹ سال سن داشت و به گفته ی خانواده اش همیشه در زندگی از افسردگی و بیماری روحی عذاب می کشید.

پلیس تورنتو می گوید که فیصل حسین قبل از ۱۸ سالگی چندین بار برای مواردی که همگی آنها مرتبط با مشکلات روحی و رفتاری بوده است به پلیس مراجعه کرده است.

 

جولیانا کوزیس

پلیس تورنتو دیروز اعلام کرد که مهاجم با تیر پلیس کشته نشده است، بلکه به خودش شلیک کرده است. در حمله ی فجیع یک شنبه شب ۱۳ نفر زخمی و ۳ نفر از جمله خود مهاجم کشته شدند. هنوز از انگیزه ی این حمله هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

ریز فالون ۱۸ ساله و جولیانا کوزیس ۱۰ ساله ساکن مارکهام کشته شدگان این حادثه هستند.

در آخرین خبرها پلیس اعلام کرد که اسلحه ای که مهاجم با آن اقدام به تیراندازی کرده بود به برادر مهاجم که با گروه های خلافکار در ارتباط است، تعلق داشته است. یک اسلحه دیگر هم در خانه ی مهاجم پیدا شده که نوع آن هنوز اعلام نشده است.

داعش ادعا کرده که این حادثه از سوی آنان انجام گرفته ولی مقامات مسئول می گویند آنها برای این ادعای خود هیچ مدرکی ارائه نداده اند.

ریز فالون

روز دوشنبه شهردار تورنتو ، جان توری، بار دیگر در جلسه ی شهرداری بحث ممنوع کردن سلاح دستی در تورنتو را مطرح کرد. ممنوع کردن سلاح دستی در انتاریو مدت زمانی است که بحث دائمی قانونگذاران دولت فدرال است اما رالف گودال می گوید که این ممنوعیت کار چندان ساده ای نیست، زیرا باید بسیاری از بندهای قانون مرتبط با جرائم اسلحه بازنویسی شود که این کار به مدت زمان زیاد و بررسی های کارشناسانه زیادی نیاز دارد.

 

فیصل حسین

بیل بلر (Bill Blair)، رییس پلیس سابق تورنتو، در واکنش به جرائم و حملات ماه های اخیر در تورنتو می گوید که جان توری و مارک ساندرز، رئیس پلیس کنونی، به خوبی به  ایفای وظیفه شان عمل می کنند. او در ضمن سخنانش گفت که توری و ساندرز باید تا آخر تابستان با مقدار بودجه  ی دولت فدرال که در اختیارشان قرار گرفته است امنیت و آرامش را به اهالی تورنتو بازگردانند.