بار دیگر شور و شادمانی در چهره  خندان و لباس های رنگارنگ محلی بچه های مدرسه،  نوید نوروزی دیگر را یادآور شد. بچه ها براساس رده سنی …


شماره ۱۲۲۱ ـ پنجشنبه  ۱۹ مارچ  ۲۰۰۹


 

بار دیگر شور و شادمانی در چهره  خندان و لباس های رنگارنگ محلی بچه های مدرسه،  نوید نوروزی دیگر را یادآور شد.

بچه ها براساس رده سنی با برنامه های متنوع و دیدنی بروی صحنه آمدند و برنامه شان را براساس سرود خوانی، نمایش و رقص به اجرا  گذاشتند.

خشنودی و رضایت مادران و پدران از اینکه فرزندانشان می توانند به زبان فارسی سخن بگویند و هنرنمائی کنند، آشکارا در چهره شان پدیدار بود. پدر و مادرها سعی داشتند با گرفتن  فیلم و عکس این لحظات را برای فرزندانشان ثبت کنند.

دانش آموزان کلاسهای فارسی مدرسه تورن لی  روز جمعه ۶ مارچ ۲۰۰۹  هفدهمین برنامه نوروزی خود را  در سالن ورزشی  مدرسه از ساعت ۶ تا ۸ بعدازظهر در حضور بیش از ۵۵۰ نفر از والدین دانش آموزان جشن گرفتند.


 

در ابتدای برنامه خانم پروانه میثاقی سرپرست مدرسه حضور والدین و مهمانان را به نوروز میعادگاه ملی و جشن دیرینه و ماندگار ایرانیان خیر مقدم گفت و از حضور مهمانان آقای دکتر مریدی نماینده پارلمان ،Bill Hogart  مدیر عامل  اداره آموزش و پرورش ناحیه یورک  و خانمIvy Chan   هماهنگ کننده برنامه زبان های بین المللی  قدردانی کرد.

برنامه با خواندن سرود ایران توسط شاگردان کلاس دوم مدرسه به سرپرستی خانم ها ستوده و شجری اجرا شد. حرکت پرچم سه رنگ ایران در دست دانش آموزان مدعوین را به هیجان آورد.

 دانش آموزان پنچ ساله کودکستان به سرپرستی آموزگارشان خانم تاجیک شعر قشنگ "برف ها آب میشود" را بسیار زیبا اجرا کردند. سپس دانش آموزان کلاسهای سوم برنامه فلکور موزیکال استانهای ایران را با لباس های محلی رنگارنگ همراه با رقص مخصوص آن استان به سرپرستی آموزگارشان خانم بابائی به نحو بسیار زیبائی ارائه دادند. خانم ها کاشانی و فتاحی آموزگاران کلاس اول شعر دسته جمعی "بهار چقدر قشنگه" را خواندند و با طنین زیبای بهار چقدر قشنگه ـ آسمون آبی رنگه، بچه ها را به رسیدن فصل بهار نوید دادند.

 

در این لحظه صحنه از حاجی فیروزهای کوچک با لباس ها و کلاه های بلند قرمز پر شد و با شعر حاجی فیروزه بله، سالی یه روزه بله، به استقبال نوروز رفتند.  این برنامه را شاگردان خانم ها فرهادی و راسخی به عهده داشتند.  شاگردان کلاس دوم به سرپرستی خانم یوسفی پور با اجرای نمایشنامه "بهار کجاست" از جنگل گذر کردند و با دیدار حیوانات، سراغ فصل بهار را گرفتند. شعر قشنگ شب یلدا و مراسم نشستن دور کرسی و اشاره به آجیل و انار و هندونه ـ امشب چقدر فراونه، کار گروهی کلاسهای چهارم مدرسه بود که با کوشش آموزگارانشان خانم ها سقراطی و زند خوانده شد.  شاگردان کلاسهای پنجم و ش
شم شعر زیبا و اثر به  یاد ماندنی احمد شاملو پریا را با کوشش خانم چرمچی بسیار خوب و مسلط اجرا کردند.  اجرای مراسم چهارشنبه سوری، با نمایش پریدن از روی آتش و  خواندن سه شنبه آخر ساله امشب ـ جشن صدا و نور و حاله امشب ـ چهارشنبه سوری شده باز دوباره ـ از روی آتیش بپر که چند روز دیگه بهاره، را دانش آموزان کلاسهای هفتم و هشتم با همکاری آموزگارشان خانم مشهدی زاده به اجرا گذاشتند.

در پایان برنامه نوجوانان داوطلب که در برنامه های هفتگی مدرسه به منظور همکاری و پیشبرد برنامه های آموزشی، فرهنگی شرکت دارند با رقص زیبای ایرانی خود تشویق مدعوین را موجب شدند.


 

آقای بابک اردلان نماینده گروه والدین که مسئولیت موسیقی برنامه را نیز به عهده داشتند، از گروه همیاران (جمع والدین داوطلب) خانم ها یعقوبیان، امیری، ملکوتی، خلفی، مهدوی، ایرانشاهی، شبابی به دلیل همکاریشان قدردانی کرد.

 سفره زیبای هفت سین توسط خانم شری دبیر چیده شده بود و مسئولیت صدا و سیستم صوتی را دی.جی سیامک به عهده داشت.

برگزاری این جشن با شکوه و زیبا را به کلیه دانش آموزان، مسئولان، آموزگاران، کمک آموزگاران، گروه نوجوان داوطلب و گروه همیاران مدرسه تبریک میگوئیم.


 

عکس: حمید یزدان پناه