شهروند- تنها یک روز به مهلت نهایی ثبت نام برای کاندیداتوری شهردار شهرهای وان و مارکهام در تورنتوی بزرگ باقی مانده است اما هنوز از هیچ نماینده و داوطلب خبری نیست. شهردار فعلی مارکهام ، فرانک اسکارپیتی (Frank Scarpitti) ، در انتخابات دوره ی قبل توانست ۷۰ درصد کل آرا را از آن خود کند اما هنوز برای این دوره ثبت نام نکرده است و بر هیچ کسی روشن نیست که چه افرادی در انتخابات پیش رو با یکدیگر به مبارزه خواهند پرداخت و آیا اصلا کاندیدایی وجود دارد یا خیر.

بسیاری از کارشناسان این وضعیت را بسیار استرس زا توصیف کرده اند و می گویند شاید وظایف شهردار بودن باعث شده است که هیچ کس میل چندانی به برنده شدن در این انتخابات نداشته باشد.

برخی از اساتید دانشگاه معتقدند که این شیوه ی سیاسی بسیاری از کاندیداهاست و فکر می کنند اگر در دقایق آخر ثبت نام کنند برد آنها حتمی است.

دیگر شهرهای کوچک تورنتوی بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تنها یک یا دو داوطلب برای کاندیداتوری و رقابت با شهردار فعلی ثبت نام کرده اند. بنابراین اگر همیشه رویای شهردار بودن را در سر پرورانده اید و قابلیت های لازم را دارید شاید هم اکنون زمان مناسبی برای تحقق این رویا باشد.