شهروند- ۷۸ روز به شروع قانونی شدن فروش ماری جوانا در کانادا باقی مانده است و استان های کانادا هرکدام برای فروش این ماده ی مخدر آماده می شوند. در این میان استان انتاریو با تغییرات اندکی در برنامه ها قدم به این کسب و کار بسیار پر سود می گذارد.

 

دولت لیبرال قبلی اعلام کرده بود که مغازه های خرده فروشی تحت نظر LCBO در انتاریو باز خواهد شد که علاقمندان می توانند این ماده ی مخدر تفریحی را از آن خریداری کنند، اما  وزیر اقتصاد و دارایی انتاریو، ویک فدلی، دیروز دوشنبه اعلام کرد که مغازه های فروش ماری جوانا به شکل خرده فروشی های خصوصی دایر و از ۱۷ اکتبر سال جاری همزمان با قانونی شدن ماری جوانا در کانادا شروع به فعالیت خواهند کرد.

ویک فیدلی همچنین گفت که تنها اهداف دولت انتاریو این است که امنیت کودکان حفظ شود، مغازه ها از دسترس دانش آموزان در مدارس دور باشد و جرایم مربوط به ماری جوانا کنترل شود.

ویک فدلی درباره ی اینکه مغازه ها چه نام و مشخصاتی خواهند داشت و اینکه آیا مغازه های غیرقانونی فعلی امکان این را دارند که مجوز دریافت کنند هیچ گونه اطلاعاتی نداد.

آندریا هوروت، رهبر حزب نیودمکرات انتاریو، می گوید که بسیار نگران این است که خرده فروشی های خصوصی باعث بشود این ماده ی مخدر دست افرادی بیفتد که نباید به آن دسترسی داشته باشند.