شهروند- تورنتو و اغلب شهرهای کانادا زیرساخت های لازم برای مدیریت بارندگی های شدید و بالا رفتن سطح آب را ندارند. در اغلب این شهرها سیستم فاضلاب بسیار قدیمی است و مسیر هدایت هرنوع فاضلابی مشترک است.

 

 

با گرم شدن کره ی زمین و افزایش بارندگی ها در این کشور میزان فاضلابی که به دلیل بالا رفتن حجم آب و مخلوط شدن آب باران و فاضلاب منازل وارد دریاچه ها و رودخانه ها می شود به شدت افزایش پیدا کرده است. بعد از بارندگی های هفته ی گذشته گروهی از فعالان محیط زیست که برای بررسی میزان فاضلاب وارد شده به دریاچه ی انتاریو به دان تاون تورنتو رفته بودند از دیدن میزان فضولات جامد و موادی از قبیل دستمال توالت، تامپون، و انواع دیگر آشغال ها شوکه شدند و بعد از بررسی ها اعلام کردند که میزان باکتری ها در آب های دریاچه از سطح هشدار فراتر است.

به دلیل کمبود امکانات لازم و تکنولوژی مربوطه این امکان وجود ندارد که به طور دقیق میزان فاضلاب وارد شده به آب های رودخانه ها و دریاچه ها تعیین شود. داده های دولت فدرال نشان می دهد که طی ۵ سال گذشته حدود یک تریلیون لیتر فاضلاب به این آبها وارد شده است. البته باید گفت متاسفانه این رقم اصلا دقیق نیست و میزان آلودگی بسیار بیشتر از این است.  پروژه هایی که برای کاهش ورود آلودگی به آبها در نظر گرفته شده است بسیار پرخرج و زمان بر است و کمترین آنها ۲۵ سال به طول می انجامد. شاید آگاهی دادن و آموزش دادن به مردم بتواند در این مدت نقش بسیار مهمی را ایفا کند و محیط زیست را کمی از خطری که تهدیدش می کند برهاند.