شهروند- روز جمعه حوالی ساعت ۷ صبح در محله ای مسکونی در خیابان بروک ساید در شمال شهر فردریکتون در استان نوااسکوشیا مردی آتش اسلحه را به روی مردم گشود. این مرد با نام متیو وینسنت ریموند ۴۸ سال دارد و به گفته ی پلیس از روی یک بلندی به سمت آپارتمانی مسکونی در این منطقه تیراندازی کرده است. در این حادثه ی ناگوار تیراندازی چهار نفر کشته شدند. دو نفر از این کشته شدگان دو افسر پلیس ، سارا برنز ۴۳ ساله و راب کاستلو ۴۵ ساله، بودند که به عنوان اولین افراد در صحنه ی تیراندازی ظاهر شدند و بعد از اینکه متوجه شدند دو نفر از شهروندان بر روی زمین افتاده اند به خودشان نیز تیراندازی شد و کشته شدند.

 

دو تن دیگر از کشته شدگان دونالد روبیچاد ۴۲ ساله و بابی لی رایت ۳۲ ساله هستند. بابی و دونالد به تازگی و در اوایل ماه آگوست با یکدیگر وارد رابطه شده بودند. دونالد رابیچاد که بسیاری او را به نام اختصار دانی می شناسند موزیسین است و در بندهای محلی این شهر فعال بوده است. هیچگونه رابطه ای بین کشته شدگان و فرد مظنون وجود ندارد و پلیس می گوید هنوز از انگیزه های این حمله ی وحشیانه هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

فرد خاطی به چهارفقره قتل متهم است و به دلیل تیراندازی های پلیس به شدت زخمی است و در بیمارستان تحت درمان قرار دارد. قرار است در صورت بهبودی در اواخر ماه آگوست برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر شود. بنا به اظهارات پلیس تنها یک نفر دیگر در این تیراندازی زخمی شده و به بیمارستان مراجعه کرده است. بررسی های پلیس در این منطقه ادامه دارد و بسیاری از ساکنان ساختمان مسکونی برای مدتی موقت از عبور و مرور به خانه هایشان منع شدند.