خبرگزاری هرانا ـ روزگذشته تعدادی از مردم روستای جفیر از توابع هویزه در استان خوزستان در اعتراض به قطع آب، دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ تعدادی از اهالی روستای جفیر از توابع هویزه در استان خوزستان، در جاده منتهی به شرکت‌های نفتی در این منطقه در اعتراض به قطع آب دست به تجمع اعتراضی زدند.

این در حالی است که پیش‌تر مسئولین پیرو از شکایات و پیگیری‌های متعدد اهالی روستا به آنها وعده داده بودند مشکل قطعی آب برطرف خواهد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت:”مردم روستاى جفیر روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۷ در اعتراض به قطع آب اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. چندین شرکت نفت و گاز در زمین‌هاى این روستا حاضر هستند. بعد از شکایت‌هاى متعدد اهالى روستا شرکت‌هاى نفتى در منطقه به آنها وعده داده بودند که پیگیری خواهد کرد تا آب را وصل کنند؛ پس از آن هیئتى براى مشکل قطع آب به روستا رفته و بعد از تهیه گزارش برای یک روز آب را وصل کرده و روز بعد از آن مجددا آب را بر روى اهالی روستا بستند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود:

“مردم روستا از وعده‌هاى مسؤلین استان و شهرستان خود مأیوس شدند و روز گذشته در اعتراض به این مشکل جاده منتهى به این شرکت‌ها را بستند و می‌گویند اگر وضعیت این‌گونه ادامه یابد از ورود کارمندان و کارگران به این شرکت‌ها جلوگیرى مى‌کنند.”

هرانا پیشتر در گزارش تصویری مربوط به مردادماه ۹۷ به مشکلات آب در روستاهای اطراف شهر هویزه پرداخته بود.

هویزه با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر یکی از شهرهای مرزی استان خوزستان است. شغل بیشتر مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است. با توجه به وقوع خشکسالی در خوزستان، حدود ۱۰ روستا در هویزه با بحران کمبود آب مواجه هستند.