شهروند- بسیاری از افراد مسن بالای ۶۵ سال معمولا برای پیشگیری از احتمال سکته قلبی از قرص آسپرین اطفال استفاده می کنند و این باور عمومی وجود دارد  که قرص آسپرین اطفال به دلیل رقیق کردن خون احتمال لخته شدن و سکته ی قلبی را کاهش می دهد.

 

نتایج تحقیقات جدید که با همکاری دو کشور استرالیا و آمریکا و با کمک ۱۹۰۰۰ عضو داوطلب انجام شده است، نشان می دهد برای افرادی که سابقه ی بیماری قلبی ندارند این دارو می تواند ضرر هم به همراه داشته باشد.

این تحقیق می گوید افرادی که تاکنون حملات قلبی را تجربه کرده اند، با تجویز پزشک می توانند این دارو را استفاده کرده و اثرات مثبت آن را دریافت کنند، اما کسانی که تا به حال مشکلات قلبی نداشته اند با استفاده از این دارو میزان خونریزی های داخلی در سنین بالا را در خودشان افزایش داده و به طرز دیگری به بدن خودشان آسیب وارد می کنند.

همچنین استفاده از قرص آسپرین کودکان میزان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و این مهم یکی دیگر از آسیب های جدی این قرص است. البته محققان می گویند رابطه ی بیماری سرطان و مصرف آسپرین هنوز به دقت کامل بررسی نشده است و باید درباره ی آن با احتیاط کامل سخن گفت.