درود به تمامی ایرانیان در سراسرجهان، 

با قلبی سرشار از درد-همگان شاهد نابودی تدریجی ایران عزیزمان در این چهل سال حاکمیت اشغالگر جمهوری اسلامی در ایران بوده ایم.گرچه مبارزات پیوسته ایرانیان با جمهوری اشغالگران در ایران دلاورانه در سخت ترین شرایط ادامه پیدا کرده آنان با قساوت منجر به حذف ضدانسانی بسیاری از جمعیت کشور، “با همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های‌شان” بی بهره از حقوق شهروندی برابر و کرامت انسانی شده اند.

هم میهنان ؛ درآستانه سالگرد صد وسیزدهمین قانون اساسی مشروطه ایران یاد آور میشویم آنچه در سالهای ۱۲۸۴ الی ۱۲۹۰گذشت انقلاب مشروطه بود، آنچه در سال ۱۳۴۱ الی ۱۳۴۶گذشت انقلاب سفید بود و آنچه در سال ۱۳۵۷ گذشت، پساچهل سال افشای پیاپی اسناد از خائنان وطن،  فاجعه ۵۷ بود. با غلبه مشروعه طلبان بر مام وطن بسیاری از حقوق های اولیه انسانی ایرانیان سلب شد. هویت زنانه تحت قیمومیت ولایت مطلقه  و فرهنگ مردسالارانه در آمد، و هر کس علیه تبعیض لب به اعتراض گشود به اهانت و تحقیر، ضرب و شتم و حبس و شکنجه و اعدام گرفتار گردید! در دنیائی که زنان بسیاری از کشورها   در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی پابه‌پای مردان به پیش می‌روند، شیر زنان ایران دلیرانه زیر سرکوب سهمگین، وهمچنان برای حقوق اولیه انسانی خود تلاش می‌کنند!

هموطنان همدرد و همرزم: ما نیزهمراه با زنان مبارز و برابری طلب داخل کشور، و فعالان حوزه جنبش زنان ایران در اعتراض به هرگونه آپارتاید ، علیه این نظام زن ستیز که ارزش‌های انسانی را محو نموده است، بپاخاسته و خواهان گذار از نظام غیرقانونی جمهوری‌اسلامی در ایران با کمترین هزینه میباشیم. در این راستا تاکید میکنیم در انقلاب مشروطه پدربزرگان  و مادربزرگان  ما گنجینه ملی ایران،  قانون اساسی مشروطه را که تعطیل ناپذیر است را برای حراست از تمامیت ارضی ایران و کرامت انسانی تمامی ایرانیان به ما سپرده اند.

با احترام به میثاق تمامی مبارزان ایران زمین که دلاورانه درفش همبستگی ملی و پرچم شیروخورشید ایران را در داخل و خارج از کشور را برافراشته نگاه داشته اند؛ ما در یگانگی یرای حفاظت از این مرز و بوم کوشا بوده و پشتیبانی خود را ازحرکت ملی ایرانیان به جهانیان اعلام می داریم.

و در این برهه خطیر از تمامی ایرانیان خواستار پیوند ملی و تجدید میعاد ناگسستنی به ایران با اجرای فوری قانون اساسی مشروطه ایران تا تشکیل مجلس موسسان منتخب ایرانیان برای بروزی آن و رسیدن به سکولار دموکراسی بر مبنای منشور حقوق بشر و حذف هرگونه تفکیک و آپارتاید وسپس رفراندم برای نوع حکومت می باشیم.

پاینده ایران 

امضا کنندگان:

مرجانه روحانی – ناهید شاهین – شبنم اسدالهی – محبوبه حسین پور- سهیلا  کمالی – مینا رضوانی رزیتامنطقی- شکوه ارشادی- پری عسکری- سیما تاجدینی- رکساناگنجی- پوران گیتی بهی- سارا بستی- فرانک آزاد- رویا عبدی- سارا سفیری- ملیحه روزبه- فاطمه مینایی- فیروزه غفار پور- فریبامجدنیا- زهراعزیزی- مهنوش بختیاری- سفیده سامیویدا طهرانی- رزا راس- تاتیانا محمودی- معصومه علوی  – دلنواز جهانخواه – سهیلا فلاتون-   سودابه تاژ- لاله بنی سعید- مهناز گنجی- گلنار سروش- مهناز عباسپور- سار ارجند- بانو فاطمه مینایی- فریبا مجد نیا- فریباشیروانی- شمسی  فامیل – دینا آزاد- فرانک مه- پریسیما پاشایی راد-نیلسون- پروانه  تولی- ساتگین جلالى- فریبا منصوریان- مریم همتی- مهناز گنجعلی