امیرمحسن محمدی فعال حقوق بشر و روزنامه نگار در چندین نشریه از جمله شرق و همشهری و … مطالبی می نوشت و حدود دو سال دبیر  …


شهروند ۱۲۴۲  پنجشنبه ۱۳ آگوست  ۲۰۰۹


 

خبرگزاری هرانا: امیرمحسن محمدی فعال حقوق بشر و روزنامه نگار در چندین نشریه از جمله شرق و همشهری و … مطالبی می نوشت و حدود دو سال دبیر سرویس فرهنگ و ادب هفته نامه‌ی صدا بود. وی به علت فعالیت‌های روزنامه نگاری ‌اش، مهر ماه سال گذشته بازداشت شد. اتهامات او در آن زمان عناوینی از قبیل همکاری با گروه‌های اپوزیسیون، نشر اکاذیب در نشریات متعدد سراسری، توهین به رهبری، اقدام علیه امنیت ملی و … بود. او بعد از ۱۲ روز به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد .


فرشاد محمدی برادر وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری هرانا نحوه ی بازداشت امیرمحسن محمدی را این‌چنین شرح می‌دهد: «روز ۲۴ خرداد از ستاد خبری وزارت اطلاعات با امیرمحسن تماس گرفته شد و از وی خواستند تا خود را به ستاد خبری معرفی کند ولی امیرمحسن دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه میبد یزد، در آن زمان در شهر محل تحصیل ‌اش بود به همین دلیل روز ۲۵ خرداد خود را به ستاد خبری وزارت اطلاعات اصفهان معرفی کرد و در همان جا بازداشت شد.»


 

برادر وی در مورد آخرین وضعیت برادرش گفت: «در حال حاضر نزدیک به ۲ ماه است که امیرمحسن در زندان دستگرد به سر می‌برد و از این مدت نزدیک به ۳۸ روز در سلول انفرادی بوده است. آثار ضرب و شتم بر بدن وی مشهود است. در این مدت به ندرت به او اجازه‌ی هواخوری داده ‌اند و حتا در حین هواخوری او را بازجویی کرده‌ اند. او پس از مرگ علیرضا داوودی ـ فعال سیاسی ـ  که دوست صمیمی ‌اش بود از اوضاع روحی مناسبی هم برخوردار نیست.»

در حال حاضر امیر محسن محمدی در بند الف ط زندان دستگرد بازداشت است. روزهای پنج‌شنبه حدود نیم ساعت به خانواده‌ی وی اجازه ملاقات می‌دهند ولی بعد از هر ملاقات دوباره او را ساعت‌ها بازجویی می‌کنند.

محمدی در مورد پی‌گیری‌های‌شان به خبرنگار هرانا می‌گوید: «برای پی‌گیری پرونده بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کرده‌ایم، اما مسئول پرونده‌ معاون دادستان کل است که بیش از دو هفته است در مرخصی به‌سر می‌برد. برای ما هنوز روند پرونده مشخص نیست.» 

وضعیت جسمی این روزنامه نگار مناسب نیست، کلیه‌ی او سنگ‌ساز است و زیر نظر پزشک در حال مصرف دارو بوده. او همچنین از بیماری میگرن حاد رنج می‌برد. به گفته ی برادرش او هیچ گونه فعالیت انتخاباتی نداشت و در هیچ ستادی عضو نبود و از مدت‌ها قبل از دستگیری در میبد، محل تحصیل ‌اش بود و به هیچ وجه به اصفهان نیامده بود. این در حالی است که اتهام اولیه‌اش در زمان دستگیری "تحریک برای آشوب" عنوان شده است. 

فرشاد محمدی با اشاره به وضعیت بد جسمی پدر و مادر پیرش، و اتهام جدید امیرمحسن مبنی بر همکاری با سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت:«روند پرونده‌ی امیر محسن باید به شکل قانونی خود برگردد و از امیرمحسن تحت فشارهای جسمی و روحی و ضرب و شتم بازجویی و اعتراف گیری نشود. امیر محسن بیمار است و این شرایط، وضع او را وخیم‌تر می‌کند. او برای معالجه هرچه سریع تر باید آزاد شود.»

برای امضای طوماری که کمیته پی جویی وضعیت امیر تهیه دیده است، لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید.


 


 

http://helpamirmohsen.blogfa.com/