جدال قضایی وب‌سایت مشهور فیس‌بوک با ناظر محرمیت در دولت کانادا به پیروزی دومی انجامید. فیس‌بوک اعلام کرد که به ۲۰۰ میلیون کاربر خود  …


شهروند ۱۲۴۵  پنجشنبه ۳ سپتامبر  ۲۰۰۹


 

جدال قضایی وب‌سایت مشهور فیس‌بوک با ناظر محرمیت در دولت کانادا به پیروزی دومی انجامید. فیس‌بوک اعلام کرد که به ۲۰۰ میلیون کاربر خود در سراسر جهان قدرت بیشتری در انتخاب شیوه‌ی حفظ و دسترسی اطلاعات شخصی‌شان می‌دهد.

این واقعه در پی این اتفاق می‌افتد که جنیفر استودارت،‌ کمیسیونر فدرال در امور محرمیت، ماه گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد فیس‌بوک قوانین محرمیت کانادا را زیر پا می‌گذارد چرا که اطلاعات مردم را تا زمانی نامعلوم علیرغم خواست آن‌ها حفظ‌ می‌کند و اطلاعاتشان را در اختیار نرم‌افزارهای طرف سوم می‌گذارد.

خانم استودارت پس از شنیدن تصمیم فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: "محرمیت کاربران سایت (نه فقط در کانادا که در سراسر جهان) از این بعد بسیار بیشتر مورد حفافظت قرار می‌گیرد".

اعمال تغییرات جدید تا یک سال طول خواهد کشید. دو مورد مهمی که تغییر خواهند کرد، اول این‌که نرم‌افزارهای طرف سوم از این به بعد برای دسترسی به اطلاعات شما باید اول اجازه بگیرند و دوم این‌که این انتخاب به روشنی و به سهولت به کاربران داده می‌شود تا صفحه خود را به طور دائمی پاک کنند.