به گزارش بی‌بی‌سی، پس از مقایسه نتایج آزمایشی مشخص شد که عروق نوجوانان بسیار چاق، با وجود سن کم تقریبا مانند عروق افراد میانسال سفت و سخت شده است و ویژگی رگ های آنان مانند افراد چهل و پنج ساله است. سن سرخرگ این کودکان حدود سی سال پیرتر از سن واقعی آنان است. محققان بیمارستان بریتیش کلمبیای کانادا می ‌گویند: سفت شدن عروق از علائم اولیه ابتلای افراد به عوارض قلبی است.

امروزه تلویزیون، کامپیوتر و بازی‌ های ویدئویی، جایگزین بازی‌ های کودکان و فعالیت بدنی آن ها شده است.

از سوی دیگر با افزایش رستوران ‌های غذای فوری یا فست ‌فود در سراسر جهان و افزایش تولید مواد خوراکی پرچرب، شیرین و دارای میزان بالای نمک طی ۲ دهه اخیر، میزان چاقی مفرط نیز میان نوجوانان که از مشتریان پروپا قرص این نوع محصولات خوراکی هستند دو برابر شده است. این امر نگرانی‌ های عمده ‌ای را در پزشکان پدید آورده است، آنان معتقدند با بالا رفتن میزان چاقی مفرط در میان نوجوانان، احتمال بروز سکته قلبی و ابتلای آنان به بیماری دیابت نیز به‌ شدت افزایش یافته است.

یکی از اثرات مهم داشتن اضافه‌ وزن در کودکان، کاهش اعتماد به نفس، گوشه‌ گیری و بروز افسردگی در آن ها است چرا که آن ها مانند همسالان خود نمی‌ توانند در بازی‌ های گروهی موفق باشند و حتی از سوی همسالان خود مورد تمسخر واقع می‌ شوند می توان گفت تنها آزمایش‌ های پزشکی و نظارت بر خورد و خوراک کودکان و نوجوانان کفایت نمی ‌کند، زیرا کودکان دارای اضافه ‌وزن نیازمند حمایت‌ های روانی خاصی از سوی والدین شان هستند.

امروزه بنابراین توضیحات متوجه می شویم که فرزندانمان از همان کودکی نیازمند پوشش بیمه هستند. حتی کودکان با ظاهری سالم می توانند در معرض بیماری های ناگهانی و پیش بینی نشده قرار گیرند. مدلی از بیمه برای کودکان وجود دارد که می تواند سرمایه گذاری بسیار مناسبی چه از نظر پوشش بیمه (در صورت تشخیص بیماری) و یا همچنین پس اندازی باشد برای آینده. پول های پرداختی در مقاطع زمانی مختلف، قابل دریافت و معاف از مالیات خواهد بود. در صورت قطع بیمه پس از ۵ سال، دریافت کننده ۲۵ درصد حق بیمه خواهیم بود. پس از ۱۰ سال، دریافت کننده ۵۰ درصد و پس از ۲۰ سال، دریافت کننده ۱۰۰ درصد حق بیمه پرداختی خواهیم بود. این بیمه با وجود این که بیمه بیماری های کودکان است، در صورت فوت هم پرداخت کننده ۲۵ هزار دلار تا دویست و پنجاه هزار دلار است. در اینجا لازم به یادآوری است در زمان قرارداد انتخاب ما، شرایط دریافت پول را در آینده مشخص می کند و ما در روز نخست چگونگی دریافت پول را مانند هر بیمه دیگری مشخص می کنیم. در صورت عدم بیماری کودک، می توانیم مبالغ دریافتی را صرف هزینه های تحصیلی فرزندمان کنیم و یا صرف خرید خانه ، راه اندازی بیزینس و یا انجام هر کاری که می تواند طرح و برنامه ای برای آینده باشد.

توصیه پزشکان خطاب به والدین دارای فرزند چاق را مهر پایان مقاله امروزمان می دانیم: باید فرزندانتان را از این که دوستشان می ‌دارید و مورد پذیرش شما هستند، چه چاق باشند چه نباشند، مطمئن ‌سازید. با کلام و انگشت اشاره، چاقی او را به وی یادآور نشوید.

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمیAdvocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime