به روایت تصویر

 

شهروند– کانون دوستداران تورنتو جمعه ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ دوستداران و هواخواهان خود را در سالن نام آشنا و زیبای له پارک گرد هم آورده بود تا با یک تیر دو نشان بزند؛ هم یلدا این سنت دیرپا و زیبای ایرانی را به جای آورد و هم پنجمین سالگرد تأسیس  خود را به جشن بنشیند.

کانون فرهنگی دوستداران گیلان یکی از فعال ترین تشکلات ایرانی ست که کارنامه ی خود را با برگزاری کنسرت ها و جشن های فرهنگی پربار کرده است.

اعضای هیئت مدیره کانون دوستداران گیلان ـ تورنتو بالا از راست: محمد کمالی، سحر میرشفیعی، محمد صالحی گیلانی

در آغاز جشن، محمد صالحی گیلانی از هیئت موسس کانون دوستداران گیلان، گزارشی از فعالیت های پنج ساله ی کانون به حاضران ارائه داد. این گزارش در دو زمینه تهیه شده بود، یکی در زمینه ی اشاعه تاریخ و فرهنگ گیلان از جمله بزرگداشت زنده یاد احمد آشورپور در سال ۲۰۰۸،  کنسرت روح انگیز میرزایی هنرمند ساکن سوئد در سال ۲۰۱۰ و  کنسرت خواننده بزرگ گیلان ناصر مسعودی در سال ۲۰۱۱. این کانون همچنین یکی از دو برگزارکننده ی کنسرت بزرگ و موفق دوم دسامبر ۲۰۱۲ “گروه کر و ارکستر ملی ایران” به سرپرستی کمال طراوتی بود و نیز از حامیان اصلی کنسرت گروه مستان ۲۰۰۸ و کنسرت علیرضا قربانی در سال ۲۰۱۲ .

در زمینه ی دیگر ارتباط و همکاری با سایر گروه های فرهنگی شهر از جمله کانون فرهنگی به آذین، بنیاد پریا، جشنواره تیرگان، و…

در جشن یلدا که با مجری گری سحر میرشفیعی برگزار شد، هنرمند محبوب و خوش صدای شهرمان  شیلا نهرور به همراه امیر رهبر نوازنده چیره دست پیانو به اجرای برنامه پرداختند. محمد کمالی از اعضای هیئت مدیره کانون دوستداران گیلان، نیز با پیانوی امیر رهبر هنرنمایی کرد. از دیگر هنرمندانی که با نواختن ساز در این جشن مشارکت داشتند علی اتابکی، آراد پیشه گر و نوژن رحمانی  را می توان نام برد.

هنرمندانی که در جشن یلدای کانون دوستداران گیلان هنرنمایی کردند عکس پائین از راست: آراد پیشه گر، امیر رهبر (وسط)، شیلا نهرور(دوم از چپ) و علی اتابلی (اول چپ) و بالا رقصندگانی که با رقص گیلانی هنرنمایی کردند

کانون دوستداران گیلان شب گرم و صمیمی ای همراه با موسیقی و رقص و پایکوبی و غذاها و شیرینی های سنتی و خوشمزه برای شرکت کنندگان مهیا کرده بودند.

پنجمین سالگرد تولد کانون دوستداران گیلان را بار دیگر به دست اندرکاران و مسئولان کانون تبریک می گوییم و برایشان موفقیت های بیشتری خواهانیم.