شهروند- علی شریفیان: روز دوشنبه گزارش ویژه ای که هر ساله تحت عنوان “Sunshine list” از سوی مقامات مالی پلیس تورنتو منتشر می شود، انتشار یافت و امسال جزئیات این گزارش مالی که نشان می دهد کارکنان شخصی و نظامی پلیس چه مقدار حقوق و به چه علت دریافت کرده اند، پرسش برانگیز شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده در این لیست در سال ۲۰۱۴ بیش از نیمی از افسران پلیس تورنتو یعنی ۴۱۲۵ نفر که در استخدام پلیس شهر هستند بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته اند. بیل بلر، رئیس پلیس تورنتو با حقوق و مزایایی برابر با ۳۴۹ هزار و ۲۵۹ دلار و ۶۸ سنت بالاترین درآمد را داشته است. نفر بعد از رئیس پلیس یک افسر است که در سال گذشته ۲۴۴ هزار و ۲۵۹ دلار و ۶۷ سنت دریافتی داشته است. درآمد صدهزار دلاری کارکنان پلیس تورنتو در بیشترین موارد بیش از ۵۰ درصد از حقوق پایه آنها بیشتر بوده استblair.

هیئت امنای ناظر بر کار پلیس تورنتو از بیل بلر خواستار توضیح شده است. گفته می شود این درآمدهای کلان از کارهای امنیتی – پلیسی به دست آمده که افسران پلیس برای شرکت های خصوصی و در زمانی که بر سر کار اصلی شان نبوده اند و همینطور اضافه کار و انجام ماموریت های ویژه به دست آمده است. افسران در وقت آزاد خود ظاهرا با دستمزدهایی بین ۶۸ تا ۸۵ دلار در ساعت برای شرکت خصوصی کار کرده اند. انجام اینگونه کارهای پلیسی، نگهبانی و امنیتی به طور معمول بر عهده «گارد های» آموزش دیده که جزو نیروهای پلیس نیستند انجام می شود. در همه حال بر اساس برآوردی در مجموع افسران پر درآمد پلیس تورنتو در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۱ میلیون و یکصد هزار دلار از انجام اینگونه خدمات پلیسی کسب درآمد کرده اند. قرار است بیل بلر توضیحات دقیق تری درباره درآمد افسران تحت فرماندهی اش و لیست منتشر شده بدهد.