رییس‌جمهور در حالی ساعت هفت و نیم صبح وارد نمایشگاه مطبوعات شد که تعداد بسیار اندکی از مسئولان غرفه ها در نمایشگاه حضور داشتند.  


شماره ۱۲۰۵ ـ پنجشنبه ۲۷ نوامبر  ۲۰۰۸


 

خبرگزاری انتخاب: رییس‌جمهور در حالی ساعت هفت و نیم صبح وارد نمایشگاه مطبوعات شد که تعداد بسیار اندکی از مسئولان غرفه ها در نمایشگاه حضور داشتند. رییس‌جمهور را در این بازدید، ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس‌جمهور، صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلهر مشاور رسانه‌یی رییس‌جمهور همراهی می‌کردند.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاهش قیمت نفت بر اقتصاد گفت: قادریم کشورمان را با قیمت نفت هشت دلار و پنج دلار نیز اداره کنیم. ایران یک ملت بیدار است و اقتصاد ما یک اقتصاد درون‌زاست و ما می‌توانیم از درون نیازهای خود را تامین کنیم.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: کاهش قیمت نفت در اقتصاد جهانی اثر می‌گذارد و شاید یک نمادی از وضعیت اقتصاد جهانی است. اقتصاد مادی و سرمایه‌داری امروز به پایان دوران خود رسیده و وارد یک دوران رکود و به معنای دیگر وارد اضمحلال شده است و یکی از نشانه‌های آن این است که مصرف نفت و قیمت آن نیز کاهش پیدا کرده است.

وی هم‌چنین درباره تاثیر کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: برخلاف اظهارنظر برخی از افراد که می‌گویند اگر در دنیای غرب کسی سرما می‌خورد ملت ما باید به خاطر آن تب کند، من عرض می‌کنم با طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این موضوع تقریبا تاثیری بر اقتصاد ما نخواهد داشت. به خصوص با برنامه تحول اقتصادی که دولت در نظر دارد اجرا کند، انشاءالله بخش اساسی ارتباط ما با نوسانات قیمت نفت قطع خواهد شد و از بین خواهد رفت و مشکلی پیش نمی‌آید. در دوره‌ای این کشور با نفت هشت دلار و ۱۰ دلار اداره شد و من از همین جا به آن‌هایی که در کاخ‌های استکباری نشسته‌اند و فکر می‌کنند کاهش قیمت نفت به ما آسیب می‌زند و برخی از آن‌ها گفته‌اند که کاهش قیمت نفت بحران سنگین در اقتصاد ایران به وجود می‌آورد، می‌گویم که نه خیر! همین‌طور که سقوط بانک‌ها و نظام مالی شما تاثیری بر اقتصاد ما نداشت کاهش قیمت نفت نیز تاثیر نخواهد داشت. ما خوشبختانه به اندازه کافی از نظر ارزی ذخیره داریم و پشتوانه‌مان قوی است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وظیفه جنبش دانشجویی در دهه‌ چهارم انقلاب که رهبر معظم انقلاب آن را دهه‌ پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند، گفت: دانشجویان و جنبش دانشجویی همواره پرچمدار پیشرفت مبتنی بر عدالت، پاکی و خداپرستی بوده‌اند. شاید برای جنبش دانشجویی ما یک آرزوی تاریخی بوده است که در فضای عمومی کشور چنین فرصتی ایجاد شود که پیشرفت و عدالت به گفتمان اصلی جامعه تبدیل شود. من فکر می‌کنم که اکنون بهترین دوران فعالیت جنبش دانشجویی است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا روز ۱۶ آذر به دانشگاه خواهید رفت؟ گفت: روز ۱۶ آذر نمی‌دانم، باید تنظیم کنیم ولی بالاخره به دانشگاه می‌رویم، ما دانشگاهی هستیم.

برخی از مسئولان غرفه‌ها به رسم یادبود شماره‌هایی از نشریه خود را به رییس‌جمهور اهدا کردند.

رییس‌جمهور در جریان بازدید از غرفه‌ها به رسم یادبود مطالبی در دفتر یادبود آن‌ها نوشت.

در هنگام بازدید رییس‌جمهور از غرفه رسانه‌های خارجی برخی از مسئولان این غرفه ها که خارجی بودند با استقبال از حضور رییس‌جمهور درصدد بودند که با وی عکس یادگاری بگیرند.