شهروند- علی شریفیان: ساعت هفت غروب روزهای جمعه ۲۶ فوریه، شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ فوریه نمایش “مراسم قطع دست” که کار تازه ای از گروه تئاتر هشت پای مونترال است به کارگردانی و بازی نعیم جبلی در مونترال به صحنه می رود.

مراسم قطع دست، یک کمدی سیاه و اثر نمایشنامه نویس ایرلندی مارتین مک دوناست. پاشا خضوعی، نورا زرکندی و پاشا آزاد دیگر بازیگران نمایش هستند. کارهای گرافیگ نمایش را نغمه شریفی، ویدئو را پیام مفیدی تهیه دیده، عکاس نمایش هم مسعود پاکدل استnaeem-jebelli.

گروه کارگردانی مراسم قطع دست مینا درویشی، ماه تابان خضوعی، پریسا خسروی، آذین نوروزی و امیر پاکدل هستند. محل اجرای نمایش در سالن Gallixa Lavallee در پارک لافونتن است.

نعیم جبلی در ایران تئاتر تحصیل کرده و تا پیش از مهاجرت به کانادا با وجود جوانی فعالیت ها و تجارب زیادی داشته است. علاوه بر کارهایش در ایران پیش از مراسم قطع دست در مونترال چند نمایش با گروه تئاتر هشت پا به صحنه برده است. شام آخر، سیزیف و مرگ، هنر و خدای کشتار دو نمایش از آثار یاسمینا رضا آثاری بوده که نعیم جبلی پیش از این اجرا کرده است. هیچگاه امکانی فراهم نشد که این کارها در تورنتو هم اجرا بشوند، اما مراسم قطع دست روز شنبه ۲۳ آوریل در تورنتو هم اجرا می شود.

اطلاعات مربوط به اجرای تورنتو نزدیک به تاریخ اجرای آن حتما به اطلاع علاقمندان به تئاتر می رسد. اجرای مراسم قطع دست «بالانویس» دارد و تماشاچیانی که فارسی زبان نیستند هم می توانند نمایش را دنبال کنند.