شهروند- بر اساس لایحه ی قانونی C-45 که هفته ی پیش به تصویب مجلس سنای کانادا رسید، مصرف ماری جوانای تفریحی در کانادا آزاد شد و این قانون از ۱۷ اکتبر سال جاری اجرایی خواهد شد. در پی همین اتفاق وزیر امنیت عمومی، رالف گودل (Ralph Goodale) اعلام کرد که بعد از اجرایی شدن لایحه ی قانونی C-45، دولت کانادا درباره ی کسانی که دارای سابقه ی کیفری مرتبط با حمل و در اختیار داشتن ماری جوانا هستند، تدابیری خواهد اندیشید و درمورد آنها عادلانه رفتار خواهد کرد.

 

گودل در ضمن سخنانش تاکید کرد که بخشیدن افرادی که دارای سابقه ی کیفری در این زمینه هستند قانونی است و از وظایف دولت فدرال است و کانادا بعد از ۱۷ اکتبر به این وعده عمل خواهد کرد. بسیاری از افرادی که در سالهای گذشته به دلیل مصرف و حمل ماری جوانا توسط پلیس دستگیر شده اند دارای سابقه ی کیفری هستند و همین باعث می شود که در مواردی نظیر کار پیدا کردن با مشکلات جدی مواجه شوند.

دولت لیبرال کانادا پیشتر وعده داده بود که مراتب قانونی به نحوی اجرا شود که از اول جولای بتوان لایحه قانوی  C-45 را اجرا کرد، اما اختلافات در مجلس عوام و درخواست سناتورها برای بررسی بیشتر این لایحه، قانونی شدن آن را نزدیک به سه ماه به تعویق انداخت.