شهروند- ایام کریسمس برای همه ما به نوعی یادآور مهر ودوستی و صمیمیت است. چیدن درخت کریسمس اگرچه برای بسیاری از ما ایرانی ها امری جدید و غربی است، اما حال خوب و هیجان گرفتن هدیه ما را بر آن می دارد تا هرساله با شور و هیجان به دنبال تهیه و تدارک تزیینات و نقش و نگارهای زیبای این سنت رنگی و زیبا باشیم. امسال اما فضای مجازی پر است از مد جدید درخت کریسمس که همانا درختی سر و ته و از سقف آویزان است. یکی از این درخت های سر و ته در لابی هتل فرمونت فرودگاه ونکوور برای دومین سال متوالی آویزان شده است. اما قبل از اینکه برای خریدن این مد جدید راهی بازار شویم خوب است بدانیم که قیمت تهیه و نصب این درخت جدید رقمی بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار برآورد شده است.

گفته می شود که این مد جدید به داخل بسیاری از خانه ها نیز راه خود را باز کرده است و بسیاری از افراد می خواهند امسال کریسمس را با مدی جدید و مغایر با سنت های دیرینه آن برپا کنند.

برخی از دوستداران این ایده می گویند که تصمیم دارند تا از این نوع درخت برای تزیین محل کار خود و یا مغازه های خود استفاده کنند و برای خانه هایشان مدل سنتی آن را ترجیح می دهند. این درخت اگرچه زیباست اما برای اهالی سنت چالش برانگیز است و با شک به آن نگاه می کنند.