دستگیری باند بزرگ مواد مخدر در تورنتو

شهروند: به گزارش سی تی وی، پلیس تورنتو طی یک کنفرانس مطبوعاتی، بعدازظهر پنجشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱،  اعلام کرد، یک باند بزرگ مواد مخدر در تورنتو را شناسایی و ۹ تن از افراد این باند را دستگیر کرده است.  

بازرس پلیس، ماریو دی توماسو، ضمن پیچیده خواندن روش کار این باند، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تریاک به شکل خیار در شیشه های خیارشور به کشور وارد می شده. بعدا قاچاقچیان، تریاک را بین درهای یخچال جاسازی کرده و یا به شکل پیچ و مهره صنعتی وارد بازار می کردند. تحقیقات پیرامون پروژه ی “خیار” از دسامبر ۲۰۱۰ بعداز اینکه پلیس از وجود “خیارهای تریاک” مطلع شد، آغاز گردید.

مبدا ارسال موادها ایران و هند بوده و از کانال های اروپایی متعددی به کانادا می رسیده. به گفته ی پلیس، این مواد مخدر هیچگاه از یک مسیر به کانادا نیامده اند.

۹ نفر دستگیرشده در مجموع با ۷۸ فقره جرم روبرو هستند. از این افراد، ۱۸۹ کیلوگرم تریاک، ۴۴ کیلوگرم افیدرین(ماده اولیه برای تهیه کریستال مت)، ۲۰ قطعه الماس، پول نقد و چهار اتومبیل لوکس گرانقیمت توقیف شده است.

هنوز سه تن از متهمان فراری هستند و برای آنها حکم توقیف صادر شده. پلیس اعلام کرد این افراد می توانند وکیل گرفته و خود را به پلیس معرفی کنند، زیرا دستگیری آنها حتمی است.

در این عملیات پلیس منطقه یورک و آژانس خدمات مرزی کانادا با هم همکاری می کنند.

در نتیجه ی دستگیری ها و توقیف اموال مربوط به پروژه ی “خیار” حدود۸/۱۳ میلیون دلار تریاکی که قرار بود به خیابان های تورنتو سرازیر شود، توقیف شد. همچنین ارزش افیدرین (ماده مخدر شیمیایی) توقیف شده از این افراد بالغ بر ۸/۸ میلیون دلار بوده است.

سه تن از افراد دستگیرشده در دادگاه تفهیم اتهام شده اند. هنوز اسامی متهمان اعلام نشده است.