شهروند- شهرزاد رفعتی  ۳۸ سال دارد و یکی از زنان موفق ایرانی کانادایی است. شهرزاد در نوجوانی به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کرد و در شهر ونکوور ساکن شد. شهرزاد در مقطع لیسانس  رشته ی علوم کامپیوتر در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرد و در دانشگاه سوربون پاریس نیز زبان فرانسه آموخت.

شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۵  در شهر ونکوور کمپانی (Broadband TV)BBTV را بنیانگذاری کرد. این کمپانی سومین کمپانی تهیه و تولید و پخش ویدیوهای سرگرمی و تفریحی در جهان است.

شهرزاد از طرفداران جدی برابری حقوق زنان و مردان است و در کمپانی اش تقریبا نیمی از کارمندان زن هستند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، شهرزاد رفعتی را به عنوان نماینده کانادا در گروه کاری”زنان کارآفرین و رهبر”، در کشورهای گروه ۲۰  منصوب کرد.

در آخرین کنفرانس بین‌المللیG20 که سال گذشته در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد رهبران ۲۰ کشور صنعتی جهان تصمیم گرفتند با تشکیل یک گروه کاری به نام  Business Women Leaders اقداماتی را در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان انجام دهند و هرکدام نماینده ای را برای عضویت در این گروه معرفی کنند. شهرزاد رفعتی قرار است برای ارائه ی پیشنهادات خود و شرکت در نشست این گروه در اواخر امسال به بوینس آیرس سفر کند.