شهروند- شب سفید تورنتو از شنبه ساعت ۷ شب شنبه ۲۹ سپتامبر شروع می شود و تا یک شنبه ۳۰ سپتامبر تا ساعت ۷ صبح ادامه می یابد. این برنامه که با همکاری شهرداری تورنتو و جامعه ی هنری تورنتو از سال ۲۰۰۶ برگزار می گردد یکی از بزرگترین نمایش های هنر معاصر و مدرن در شهر ماست و هرساله هنرمندان نواندیش و بسیار خلاقی در سراسر دان تاون تورنتو به نمایش آثار هنری مفهومی خود می پردازند.

 

اثر زهرا سالکی در شب سفید

شرکت در این فستیوال هنری برای همه آزاد است و در این شب موزه ها و گالری های هنری تورنتو در سراسر شب مجانی است. امسال مرکز علوم انتاریو نیز به این جمع پیوسته است و هنرمند ایرانی زهرا سالک هنر مفهومی خود را در رابطه با تجربه ی مهاجرت به اجرا در می آورد که دیدنش خالی از لطف نیست.

کسانی که علاقمند به رفتن و دیدار از این مرکز و آثار هنری باشند می توانند از اتوبوس شاتل که از مقابل موزه ی سلطنتی انتاریو حرکت می کند استفاده کنند.

 

کار هاجر مرادی در شب سفید

یکی دیگر از آثار هنری امسال متعلق به خانم هاجر مرادی است  و در موزه ی کفش Bata برگزار می شود. در این اثر هاجر مرادی به کسانی که به دیدار هنرش می آیند دعوت می کند تا با او همراه شده و در بافت گبه اش شرکت کنند و از این طریق به صورت بصری و نمادین روایت های مختلف از یک تجربه را به تصویر بکشد.