شهروند-  به گزارش یکی از مقامات ارشد ارتش کانادا، افزایش میزان شکایات در رابطه با آزار و اذیت جنسی در واقع نشانه ی خوبی است و بیانگر این است که قربانیان این سوء رفتارها شهامت این را یافته اند جلو آمده و از اتفاقی که برایشان افتاده شکایت کنند.

 

اگرچه سال گذشته ارتش کانادا اعلام کرد که هیچگونه رفتار نامناسب و آزار و اذیت جنسی بین کارکنانش را تحمل نخواهد کرد و با عاملان به شدت برخورد خواهد کرد، اما نتایج آمار و بررسی های اخیر نشان می دهد تعداد کسانی که از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۷ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ آزار و اذیت جنسی را گزارش کرده و از آن شکایت کرده اند، نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده و به ۱۱۱ نفر رسیده است.

رئیس تیم پاسخگویی به سوء رفتار جنسی در ارتش کانادا می گوید این آمار و ارقام بسیار ناراحت کننده است، اما بالارفتن میزان شکایات نشان می دهد کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند هم اکنون شهامت این را دارند که برای احقاق حقوقشان قدم پیش بگذارند و همچنین نشان می دهد که ارتش کانادا واقعا می خواهد این مشکل را برطرف کند. این آزار و اذیت ها در ارتش طیف وسیعی را در بردارد و از آزار و اذیت کلامی و رفتارهای ناهنجار جنسی تا تجاوز و آسیب های جدی را در برمی گیرد.