پس از برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر مریدی که با شرکت گسترده ملت همیشه در صحنه تهرانتو برگزار شد، عده ای کفن پوش که به حضور مخالفان جمهوری اسلامی در این مراسم اعتراض داشتند، مقابل سالن “لی پارک” محل برگزاری این مراسم، گرد آمدند و در حالی که شعار می دادند: وای اگر ترودو اذن جهادم دهد/ ارتش لی پارک نتواند که جوابم دهد. نصرمن الله و فتح القریب/ مرگ بر این لی پارک مردم فریب؛ خواهان تعطیلی این مرکز شدند.

آنها خطاب به مسئولان سالن فریاد می زدند: چرا باید براندازان و مخالفان نظام در این مکان مقدس حضور یابند. یکی از مسئولان لی پارک به کفن پوشان گفت: به پیر به پیغمبر ایرانی ها همه شبیه هم هستند و تشخیص مخالف جدی نظام و برانداز و زیرانداز برای ما امکان پذیر نیست.

نماینده کفن پوشان پاسخ داد: پس اقلا با مقوا روی در بنویسید ورود مخالف نظام به این مکان ممنوع است.

مسئول نام نبرده جواب داد: اخوی اینجا کاناداست می خواهی ما را از نان خوردن بیندازی؟

سرانجام پس از ساعتها بحث و مشاجره،  مسئولان لی پارک قول دادند به درخواست اداره اماکن، دمِ در سالن بنویسند: از پذیرش مخالفان جدی جمهوری اسلامی جدا معذوریم.

کفن پوشان که قانع نشده بودند به سمت سیتی هال به راه افتادند و خواستار پاسخگویی شهردار تهرانتو، جان توری برای شرکت دراین مراسم شدند. جان توری در حالی که سرش را تکان می داد گفت: هفتاد و دو ملیت در این شهر زندگی می کنند، اینهمه گرفتاری ندارند، و خطاب به کفن پوشان ادامه داد، پیش پای شما عده دیگری از ایرانیانِ معترض به آزاد شدن ماری جوانا اینجا بودند و می گفتند ماری خانم، جوانان ما را از راه بدر می کند و اگر نام برده را حبس نکنی، ما خودمان را از بالای سیتی هال پرت می کنیم پایین.

برادران و خواهران ارزشی که از سخنان شهردار تهرانتو قانع نشده بودند، خطاب به ایشان گفتند برادر عزیز، الان تورنتو پر شده از ژن خوب و ایرانیان خداجو و مومن به نظام، چرا شما با آنها نمی پرید؟ مگر شما از پول بدتان می آید؟ و خطاب به شورای کلانشهر تورنتو که دور آنها جمع شده بودند، فریاد زدند: ما سالها زحمت کشیده ایم تا نشان دهیم کانادا جای امنی برای اختلاسگران مومن و خداجوست و اکنون که کانادا در سطح جهانی به نام “ارض موعود اختلاسگران” معروف شده، چرا می خواهید سنگ به بخت خودتان بزنید؟ همه کشورهای دنیا هلاک هستند تا بتوانند آدم های بی دردسری که مال و رستوران و برج بسازند، را به چنگ بیاورند، آنوقت این بنده خداها با پای خودشان به اینجا می آیند و شما با شرکت در اجتماع مخالفان نظام، آنها را فراری می دهید. یکی از ریش سفیدان سیتی هال کلانشهر تهرانتو گفت: حرف شما متین است اما خوب است به فکر وجهه ما هم باشید.

سخنگوی کفن پوشان گفت: خب پس کاری بکنید تا مخالفان احساس امنیت نکنند و اینجا را ترک کنند یا اگر زورتان نمی رسد با زبان خوش به آنان بگویید، مخالف نظام هستی، تورنتویی نباش، برو کلگری، برو ادمونتون.

در همین حال تعدادی از اعضای بنگاه شادمانی سیروس، معروف به کنگره ایرانیان نیز در حالی که زیر پتو قایم شده بودند، با صدور بیانیه ای به اطلاع دولت کانادا رساندند که ما تا اطلاع ثانوی از زیر پتو بیرون نخواهیم آمد چون امنیت نداریم. آنها خطاب به جاستین ترودو نوشتند از شما دادخواهی می کنیم چون اعتمادی به جامعه ایرانی خودمان نداریم، البته ما کاری به سیاست نداریم، اما اگر امروز شما به داد ما نرسید و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرویس نکنید، فردا که نظام جمهوری اسلامی بربیفتد شما نیز امنیت نخواهید داشت. اعضای بنگاه شادمانی در آخر از زیر پتو به دولت کانادا هشدار داده اند که اگر نشریات معاند شهر که به پایگاهی برای مخالفان جدی نظام تبدیل شده اند را تعطیل نکنید، ما از زیر پتو خارج نخواهیم شد و به دنیا نشان خواهیم داد که تورنتو جای امنی برای کسانی که دل در گرو نظام دارند، نیست.