با روند رو به رشد تکنولوژی و استفاده نامناسب و بی وقفه از وسایلی شایع، نظیر تلفن های دستی یا همراه شاهد بیماری های نسل جدید هم خواهیم بود. در اکثر کشورهای دنیا ۶۵ تا ۸۰ درصد مردم در طول زندگی مبتلا به کمر درد می‌شوند، به عبارت دیگر تمام مردم حداقل یک بار کمردرد را در طول عمر خود تجربه می‌کنند. شیوع این بیماری در جوامع مختلف متفاوت بوده و از ۷ تا ۳۷ درصد متغیر است.

شایع‌ترین علت کمردرد در جوامع مختلف، فتق دیسک است که بیش از۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می‌دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود. کمر درد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که انسان همواره با آن مواجه بوده است و از آنجا که سه چهارم مردم در عمر خود حداقل یکبار دچار کمر درد می شوند، یکی از متداولترین دلایل مراجعه بیماران به پزشکان ارتوپدی، جراح مغز و اعصاب می باشد.

حتماً شنیده یا دیده اید که شخصی هنگام خم و راست شدن، دردی را در مفاصل خود احساس می کند، دردی که با فعالیت بدنی بدتر شده و با استراحت بهتر می شود. گاه شخص هنگام بیدار شدن از خواب، احساس سفتی مفاصل کرده و پس از ۱۰ دقیقه کم کم این حالت از بین می رود. متأسفانه به مرور زمان دامنه حرکات مفصل گرفتار، کم و کمتر شده و ممکن است مفصل خشک و بی حرکت شود. اشخاصی که شغل آنها به نوعی کار بدنی محسوب می شود، همیشه در معرض آسیب های تدریجی قرار دارند و وارد آمدن هر نوع فشار نامتقارن به این مفاصل به مرور زمان باعث سایش و تخریب آن عضو می گردد.

متأسفانه امروزه متخصصان معتقدند سن شروع بیماری های مفصلی کاهش یافته طوری که تا حدود ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان دردهای مفصلی به درمانگاه های فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می کردند، افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می شد، ولی امروزه این سن به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده و پزشکان شاهد مراجعه بیمارانی با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال با دردهای گردنی، زانو، کمر و سایر مفاصل به مراکز درمانی هستند.

بیمه فیزیوتراپی در چه مقاطعی از زندگی موثر خواهد بود؟

در دنیای امروز در همه رده های سنی نیاز به فیزیوتراپی احساس می شود، مثلا کودکان به فیزیوتراپی نیاز دارند تا تحرکی سالم داشته باشند. نوجوانان به فیزیوتراپی نیاز دارند تا مشکلات استخوانی نداشته باشند. زنان قبل، حین و بعد از بارداری، سکته‌های‌ مغزی‌ یا ضربه‌های‌ مغزی‌، شکستگی‌ها، بیماری‌های‌ قلبی‌، بیماری‌های‌ ریوی‌، کارمند پشت میز نشین،کارگر، سالمند، بیمار سرطانی، بیمار آسمی، بیماران قبل از جراحی و بعد از جراحی و یا بیماران متابولیکی، و همینطور ورزشکاران برای تمرینات بدنی و نیز صدمات بدنی به فیزیوتراپی احتیاج دارند.

در فیزیوتراپی، با استفاده‌ از یک‌ سری‌ وسایل‌ مثل‌ ابزارهای‌ الکترونیکی‌ در جهت‌ رفع‌ معلولیت‌، کاهش‌ علایم‌ بیمارهای‌ مفاصل‌، عضلات‌ و اعصاب‌ تلاش‌ می‌شود، البته‌ فیزیوتراپیست‌ها علاوه‌ بر وسایل‌ فوق‌، از یک‌ سری‌ حرکات‌ ورزشی‌ و درمانی‌ نیز استفاده‌ می‌کنند و‌ برای‌ کسب‌ بهترین‌ نتیجه‌، حرکات‌ ورزشی‌ و درمان‌های‌ الکترونیکی‌ به‌ صورت‌ ترکیبی‌ مورد استفاده‌ قرار می گیرد.

بیمه فیزیوتراپی به اشکال و سطوح پوشش مختلف معمولن بصورت لاینفک در بیمه های گروهی و فردی وجود دارد.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com